Moncler ziet winst met 25 procent stijgen in H1
bezig met laden...
Moncler Group heeft tijdens het eerste halfjaar van 2017 een winst behaald van 41,8 miljoen euro dankzij een stijging van 25 procent. Het merk draaide in deze periode een omzet van 407.6 miljoen euro.
”De omzet van de groep is het tweede kwartaal van 2017 toegenomen met 20 procent dankzij positieve bijdrages van alle regio’s en kanalen,” aldus CEO Remo Ruffini. “Dit hebben we bereikt dankzij de betrouwbaarheid en kracht van ons merk, terwijl we duurzame groei behouden. Dat we op deze manier blijven ontwikkelen laat het harde werk zien van het team en de unieke positie die Moncler heeft, maar ook het vermogen om onszelf steeds weer opnieuw uit te vinden, naar de toekomst te kijken en belangrijke beslissingen te maken die in de toekomst hun vruchten af zullen werpen.”
Omzetstijging van 17 procent voor Moncler in H1
Moncler behaalt de meeste omzet met eigen retailverkoop. Deze verkopen maken 73,5 procent van de totale omzet uit. De retailomzet liep op tot een bedrag van 299,4 miljoen euro dankzij een groei van 17 procent. Bij een gelijk aantal winkels zag Moncler een omzetgroei van 14 procent. De groei van de groothandelsomzet, 8 procent, werd vooral gedreven door verkopen in Amerika, Canada en Japan.
Moncler zag in het eerste halfjaar de omzet groeien met 17 procent. Van alle regio’s waar het merk aanwezig is in de markt, zag de EMEA de grootste groei met 24 procent. Hier werd een omzet gedraaid van 127 miljoen euro waardoor deze markt inmiddels een derde van de gehele omzet van Moncler opbrengt. Vooral Groot-Brittannië en Frankrijk stuwden de verkoop omhoog.
In de APAC-regio werd het merk vooral goed ontvangen in Japan. Dit was voornamelijk te danken aan de goede ontvangst van de Spring/Summer 2017 collectie. Mede dankzij de positieve ontvangst in Japan, nam de omzet in de APAC met 17 procent tot een bedrag van 159 miljoen euro.
Beeld: Moncler Facebook