Mugler verenigt lijnen onder één naam en logo
bezig met laden...
Frans modehuis Mugler heeft aangekondigd zijn modecollecties en parfum-assortiment te verenigen onder één naam en één logo, te beginnen met de lancering van Mugler’s nieuwste damesgeur, Angel Muse, die hetzelfde logo zal dragen als de mode-tak. Dat meldt WWD.
”We willen het label beschermen als een institutioneel merk, als een merk voor de toekomst,” zo zegt Sandrine Groslier, voorzitter van Clarins Fragrance Group en Mugler Mode, tegenover WWD. “Na 25 jaar lang op de markt te zijn, was nu echt het moment om een duidelijk internationaal merk te worden dat overal ter wereld makkelijk gezien kan worden.”
Het nieuwe logo is ontworpen door Thierry Mugler, de oprichter van het modelabel, die het ontwerp met de hand heeft geschetst. Het logo heeft lichte asymmetrische accenten en is bedoeld om het DNA van Mugler over te brengen. Daarnaast gebruikt Mugler de vereniging van het merk om zijn aantrekkingskracht te verbreden. “We willen het merk groter maken,” licht Groslier toe.
Het logo van de parfums van Mugler heeft de laatste jaren een aantal metamorfoses ondergaan. Vroeger werd de handtekening van de ontwerpers gebruikt, waarna het logo in 2004 veranderd werd naar de namen van ontwerpers. In 2008 werd een ster geplaatst tussen de namen Thierry en Mugler. De nieuwe geur Angel Muse, die als eerste het nieuwe logo draagt, wordt deze maand nog gelanceerd.
Mugler is niet het eerste luxemerk dat deze stap zet. Afgelopen november maakte Christopher Bailey, CEO van Burberry, al bekend drie lijnen van het Britse modehuis, Burberry Brit, Burberry London en Burberry Prorsum, onder één label te verenigen.