• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Net-a-Porter gaat opkomende ontwerpers helpen met Vanguard-programma

Net-a-Porter gaat opkomende ontwerpers helpen met Vanguard-programma

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Net-a-Porter introduceert The Vanguard, een programma waar het luxe ecommerceplatform opkomende ontwerpers gaat helpen om zich te ontwikkelen. De eerste ronde gaat 6 september van start en herhaalt zich twee keer in het jaar, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

“Door middel van The Vanguard zullen de nieuwste ontdekkingen worden gevierd en gevoed, door een ecosysteem te maken voor opkomend talent waarin ze kunnen floreren en tegelijkertijd originele en nieuwe ontwerpen kunnen leveren voor Net-a-Porter’s modebewuste clientèle wereldwijd,” aldus het bericht. Een speciaal team van inkopers zal op zoek gaan naar merken waarvan de denken dat ze een ‘blijvende indruk zullen maken op het toekomstige modelandschap’. Maximaal vier ontwerpers en/of merken kunnen per seizoen mee doen met het programma en krijgen een mentor, praktisch advies en ondersteuning bij marketing om op deze manier het bedrijf te ontwikkelen tot een succes op de lange termijn.

"Het begeleiden van nieuwe ontwepers heeft bij Net-a-porter altijd deel uitgemaakt van onze lange termijn aanpak. Ik zie The Vanguard als formalisering van deze toewijding, waarbij we voor jonge merken echt verschil kunnen maken,” aldus de voorzitter van Net-a-Porter en Mr Porter, Alison Loehnis, in het persbericht. “Als bedrijf kunnen we veel bieden zoals expertise en niet te vergeten ons wereldwijde publiek. Het zal heerlijk zijn om meer talent te zien opbloeien tijdens dit programma.

Voor het eerste seizoen zijn de merken Les Reveries (New York), RŪH (New York), Gu_de (Zuid-Korea) en Martinez (Spanje) geselecteerd. Damesmerk Les Reveries staat voor individualiteit, tijdloosheid en verbeelding en biedt voornamelijk jurken en breisels aan, zo staat in het persbericht over het merk. RŪH brengt geraffineerde silhouetten voor vrouwen. Gu_de biedt voornamelijk ingewikkelde ontwerpen en heeft de naam afgeleid van de Schotse uitspraak van ‘good’, goed. Schoenenmerk Martinez is de laatste van de groep merken die mee doet aan het programma.

gu_de
les reveries
Martinez
Net-a-Porter
ruh
the vanguard