Nieuwe aanpak voor London Fashion Week, opent deuren voor publiek
bezig met laden...
Een verandering bij London Fashion Week. Organisator The British Fashion Council heeft aangekondigd dat tijdens de eerstvolgende editie, in september, consumenten welkom zijn. Voor shows en evenementen in de stad gaan tickets in de verkoop. Het is hiermee de eerste van de vier grote internationale modeweken die dit doet, aldus het persbericht op de website van de organisatie.
Het catwalkprogramma van LFW, dat komende editie van 13 tot en met 17 september plaatsvindt, was tot nu toe uitsluitend toegankelijk voor vakprofessionals. Nu kan het grote publiek ticket aanschaffen voor zes modeshows die op 14 en 15 september zullen plaatsvinden in de speciale London Fashion Week Hub. Naast de shows zijn in de hub zowel paneltalks te volgen als creatieve installaties en een tentoonstelling te bezoeken. Namen van deelnemende ontwerpers van het publieke programma zijn nog niet bekend gemaakt.
Het publiek kan niet alleen genieten van London Fashion Week in de speciale hub maar ook in de rest van de stad, zo blijkt uit het persbericht. Het moet een ‘viering door de hele stad’ worden met activiteiten en events die gecureerd zullen zijn door de British Fashion Council. Hiermee wil de organisatie een nieuw publiek bereiken en daarmee laten zien welke kansen de mode industrie biedt, aldus het bericht.
De verandering bij London Fashion Week doet denken aan de strategie van Amsterdam Fashion Week die vorig jaar is geïntroduceerd door nieuwe eigenaar Danie Bles. AFW organiseerde onder haar leiding verschillende events in de stad Amsterdam voor een grotere betrokkenheid. Op het schema stonden toen ook voor het publiek toegankelijke events en talks. Zo werden fashion tours gestart in het Rijksmuseum en was de show van Hudson’s Bay live te volgen op het Museumplein. Voordat Bles het roer overnam bij de Nederlandse modeweek waren voor shows op het schema van Amsterdam Fashion Week ook tickets te koop.