Nieuwe locaties voor New York Fashion Week
bezig met laden...
Nadat New York Fashion Week voorgoed moest vertrekken uit het Lincoln Center, heeft de organisatie een nieuwe thuisbasis gevonden voor de modeweek. Of eigenlijk twee: Skylight in het Moynihan Station en Skylight Clarkson Square aan 550 Washington Street.
In Moynihan Station kunnen duizend journalisten en inkopers terecht voor de shows. Skylight Clarkson Square bestaat uit twee studio's waar tussen de tweehonderdvijftig en vijfhonderd bezoekers kunnen zitten tijdens een catwalkpresentatie. In dit gebouw zal overigens in juli ook de eerste mannenmodeweek van New York plaatsvinden.
Voor hoeveel jaar de modeweek een contract heeft getekend met de twee locaties is niet bekend gemaakt. Organisator IMG zegt wel dat het gaat om een contract voor meerdere jaren.
NYFW verhuist van Lincoln Center naar twee locaties van Skylight Group
Bezoekers van New York Fashion Week zullen beide locaties - onderdeel van de Skylight Group - waarschijnlijk al wel kennen. Ralph Lauren geeft regelmatig collectiepresentaties in het gebouw in Soho. Rag & Bone en 3.1 Philip Lim heeft shows gegeven in Skylight in het Moynihan Station, een oud postkantoor.
Een aantal ontwerpers stopte al met showen in het Lincoln Center, waar New York Fashion Week sinds 2010 plaatsvond. Volgens de New Yorkse website Racked hebben de twee nieuwe locaties een rauwe uitstraling, die merken als Marc Jacobs en Donna Karan wel eens terug zouden kunnen halen naar het officiele catwalkprogramma van de modeweek. Misschien is het gedwongen vertrek uit Lincoln Center- het evenement zou niet zorgvuldig met het aangrenzende park om zou gaan en moest daarom weg - dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk.
Mercedes-Benz is geen sponsor meer van New York Fashion Week
Nu New York Fashion Week een nieuwe locatie heeft gevonden, hoeft het evenement alleen nog te zoeken naar een nieuwe geldschieter. Titelsponsor Mercedes-Benz stopte in februari met investeren. Mercedes-Benz was sinds 2002 titelsponsor van New York Fashion Week. Daarvoor investeerde General Motors in het evenement. Van 2004 tot 2007 is Olympus ook nog naamgever van de modeweek geweest. Daarna nam het automerk het weer over.