Nike lanceert Pro Hijab wereldwijd
bezig met laden...
Sportmerk Nike heeft aangekondigd dat de Nike Pro Hijab vanaf 1 december wereldwijd verkrijgbaar is via Nike.com en geselecteerde retailers in Europa, Noord‑Afrika, Noord‑Amerika en het Midden‑Oosten.
Het originele prototype van de sporthoofddoek werd getest door ondere andere gewichthefster Amna Al Haddad, kunstschaatster Zahra Lari uit de Verenigde Arabische Emiraten, hardloopster Manal Rostom uit het Midden-Oosten en de Duitse boksster Zeina Nassar. Deze athletes vroegen Nike de hoofddoeken af te stemmen op verschillende hoofdafmetingen en ‑vormen.
Nu zijn de Pro Hijab prototypes ontwikkeld tot volwaardige sporthoofddoeken, zo laat het sportmerk weten in een persbericht. De Nike Hijad Pro is een pull-on design en is gemaakt van een enkele laag ademende stof Nike Pro cool mesh. De hoofddoek is beschikbaar in maat XS/S en maat M/L. "De hoofddoek is bewust niet afzonderlijk afstelbaar, want een dergelijk mechanisme zou het sportkledingstuk te zwaar maken," aldus Nike.
In de Nederlandse webshop van het sportmerk zijn nu een zwarte en donkerblauwe variant verkrijgbaar. De verkoopprijs bedraagt 30 euro. Vanaf januari is de Nike Hijab ook in andere kleurcombinaties te koop in meer dan 20 landen wereldwijd.
“Door moslim atleten te voorzien van de meest baanbrekende producten zoals de Nike Pro Hijab, heeft Nike als doel om de pioniers van vandaag te dienen en om meer vrouwen en meisjes in de regio te inspireren, die nog steeds tegen barrières oplopen en weinig toegang hebben tot sport,” zo liet Nike eerder dit jaar in een statement weten. “Minder dan een op de zeven meisjes participeren in lokaal aanbevolen sportactiviteiten gedurende 60 minuten of meer.”
Foto: Nike‑atlete en schermkampioene Ibtihaj Muhammad in de Nike Pro Hijab. Credit: Nike.