(advertentie)
(advertentie)

Zwangerschaps- en babymodemerk Noppies stapt in kinderkleding met de lancering van het nieuwe label Nop, bedoeld voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt.

“Het merk Nop staat voor fun, verrassing en herkenbaarheid; de collectie is uitgesproken maar comfortabel,” zo luidt het persbericht. De jongens- en meisjescollectie van Nop bestaat uit T-shirts, tops, broeken, jurken, rokken in de maten 104 tot en met 140. Voor de zomer 2018 worden ook vrijetijdskleding en UV-beschermende badkleding aan de collectie toegevoegd.

De eerste collectie van Nop wordt gekenmerkt door geometrische patronen en ‘onderscheidende pasvormen’. Voor de jongens is gebruikgemaakt van neutrale kleuren met artwork-prints. Ook komen sportieve elementen terug, bijvoorbeeld lange vesten met een asymmetrische rits. De kleding voor meisjes wordt gekenmerkt door fellere kleuren en is naar eigen zeggen wat ‘uitdagender’ dan bij andere merken. De lijn bestaat onder andere uit een spijkerrok en een oversized jurk. Daarnaast beschikt Nop over een never out of stock lijn, bestaande uit broeken, T-shirts, jurken en leggings in neutrale kleuren die altijd op voorraad zijn.

“In de kleding voor volwassenen zie je het ook al terug: we zijn op zoek naar meer uitgesproken kledingstukken, zowel voor wat betreft de pasvorm als de prints. Voor kinderen moet het wel altijd comfortabel zijn. Met NOP spelen we hierop in met een bijzondere collectie, bestaande uit drie leveringen voor zowel jongens als meisjes. Kinderen die de kleding aan hebben gehad, waren er dol op,” aldus hoofdontwerper Avital Berger.”