• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Opkomende Scandinavische mode labels – met één muisklik binnen handbereik

Opkomende Scandinavische mode labels – met één muisklik binnen handbereik

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Online platform Enable the Label biedt opkomende, buitenlandse mode labels de mogelijkheid om gemakkelijker de Nederlandse markt te betreden. De ETL-familie bestaat momenteel uit 15 labels uit Engeland, Zweden, Denemarken, Spanje en Duitsland. Vijf van deze labels zijn gevestigd in het toonaangevende Scandinavië.

Het innovatieve platform Enable the Label werkt samen met opkomende mode labels die in eigen land de nodige successen behaald hebben, maar niet over voldoende tijd, kennis of middelen beschikken om een nieuwe, buitenlandse markt te betreden. ETL schiet hier te hulp! Het online platform is compleet ingericht op de Nederlandse markt en daarnaast voert ETL in naam van het label verschillende marketingactiviteiten uit binnen Nederland.

Oprichtster van Enable the Label, Michelle de Bruijn: “We zien steeds meer Scandinavische merken hun plekje veroveren binnen het Nederlandse modelandschap. En dat is geen toeval. De Scandinavische mode wordt namelijk gekenmerkt door haar minimalistische, functionele design en de hoogwaardige kwaliteit van de materialen, iets waar de nuchtere Nederlandse consument zich graag mee identificeert. De Scandinavische labels binnen de ETL-familie vertalen onder andere deze kenmerken door in hun collecties.”

Zo behoort het Zweedse loungewear-label Nufferton tot de ETL Family. Nufferton is ontstaan in Stockholm. Het merk begon met het idee om een platform te creëren waar alle briljante en ‘domme’ ideeën voor mode, design, film, fotografie, muziek en kunst konden worden gerealiseerd. Hier voegden zij de passie voor slapen aan toe en Nufferton was geboren. De creative directors Henrik Düfke en Felipe Montt delen de interesse voor merken, mode en uniformen. Ze ontwierpen de uniseks, kleurrijke Nufferton pakken. De esthetiek is geworteld in het Zweedse erfgoed, maar ze zijn waarschijnlijk kleurrijker en speelser dan de meeste andere Scandinavische merken. Eén ding is gegarandeerd, de Nufferton-pakken zullen de donkere Zweedse, en vanaf nu ook de Nederlandse, nachten opvrolijken!

Beeld credit: Isa Wiegers

Het vooruitstrevende streetwear label Me And My Homies, ook afkomstig uit Stockholm, is opgericht in 2016. Zij staan bekend om de sterke, edgy en toch eenvoudige designs in hoogwaardige materialen. Het merk deelt zijn productie met enkele van ‘s werelds beste streetwear merken. De items van Me And My Homies symboliseren de belangen van vriendschap in onze huidige cultuur. Ze creëren items variërend van unieke, hand geverfde designs tot minimalistische alledaagse stukken bedrukt met de Me And My Homies uitdrukking: “HAVE FUN”.

Het label Flamingo Ladies is ontstaan in Kopenhagen. Oprichtster Alicia Colchado startte in 2016 met het ontwerpen van sokken. Haar voorliefde voor modeaccessoires gebruikt ze om het vrouwelijke silhouet te accentueren. Ook de labels A Part Of The Art en Labrador of Sweden zijn afkomstig uit Scandinavië. A Part Of The Art maakt tijdloze items van hoogwaardige kwaliteit. De slow fashion collecties die ze ontwerpen bestaan uit comfortabele, tijdloze stukken. Labrador of Sweden maakt statement modeaccessoires in de vorm van schouderbanden voor tassen. De designs zijn geïnspireerd op krachtige persoonlijkheden. De verschillende designs geven je outfit een persoonlijk tintje!

Meer lezen over deze Scandinavische labels? Je bent slechts één muisklik verwijderd: www.enablethelabel.com/labels

buitenlandse labels
Enable The Label
kwaliteit
minimalistische design
online fashion
Partner Content
Scandinavië
Storytelling