Oysho brengt net als zustermerk Zara een Join Life-collectie
bezig met laden...
Oysho, de lingerie-, badmode en loungekleding-formule van de Inditex Group, gaat net als zustermerk Zara, Join Life-collecties verkopen. Dat kondigt Oysho aan middels een persbericht.
De Join Life collectie bestaat uit lingerie, pyjama's, badkleding en sportmode, en is nu verkrijgbaar. De Oysho Join Life-kledingstukken worden gemaakt van duurzamere grondstoffen, zoals biologisch katoen en Tencel, of gerecyclede stoffen. Zo is er een collectie met gerecycled polyester van gebruikte plastic flessen, en de nieuwe badkledinglijn 'Weare the change', gemaakt van gerecycled polyamide afkomstig van afval zoals oude visnetten, vloerbedekking en resten van de kledingproductie.
Join Life behelst nog meer duurzame inspanningen. Oysho heeft onder andere e-commerce-verpakkingen van gerecycled materiaal, en er komen inzamelingsbakken voor oude kleding in een aantal vestigingen van de formule. De ingezamelde kleding wordt gedoneerd aan Cáritas. Deze organisatie 'scheidt en sorteert de kleding, zodat deze de best mogelijke bestemming krijgt, bijvoorbeeld bij sociale projecten of als textielafval waar weer nieuwe stoffen van gemaakt kunnen worden', zo is in het bericht te lezen.
Op de Oysho-website worden, net als bij Zara, alle Join Life-inspanningen uiteengezet.
Oysho, opgericht in 2001, brengt loungekleding, lingerie en badmode. De damesmodeformule had in het eerste halfjaar van 2017 655 winkels, zo is te lezen in het groepprofiel van Inditex op de corporate website. Daarin staat ook dat de omzet van Oysho in 2016 uitkwam op 509 miljoen euro, het EBIT-resultaat op 79 miljoen euro.
Oysho heeft drie winkels in België, te weten in Brussel, Knokke en Waterloo. De eerste Belgische winkel van de formule van modeconcern Inditex werd in 2016 geopend. In Nederland heeft Oysho nog geen fysieke winkels, wel een webshop. Oysho is ook verkrijgbaar via e-tailer
Foto's: Oysho Join Life - duurzame badmodecollectie lente/zomer 2018.