• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Pandora lanceert nieuwe merkstrategie

Pandora lanceert nieuwe merkstrategie

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Sieradenmerk Pandora introduceert de nieuwe merkstrategie. Het bedrijf kondigde begin dit jaar het tweejarige transformatieplan aan waarbij ook de herlancering van het merk bekendmaakte. Donderdag was het dan zover in Los Angeles, waar het merk de nieuwe richting presenteerde. “We geven een stem aan hetgene waar mensen van houden - passie, mensen en plekken,” aldus een woordvoerder van Pandora tegen FashionUnited UK.

Om de relevantie van het merk wereldwijd te verhogen heeft Pandora langdurige partnerschappen gesloten met zes influencers; actrice Nathalie Emmanuel, modellen Georgia May Jagger en Halima Aden, danseres Larsen Thompson, regisseur Margaret Zhang en artiest Tasya van Ree. Met de nieuwe collectie wil Pandora een stem geven aan vrouwen waarmee ze kunnen vertellen wat het is om ‘een moderne vrouw te zijn’. “Ongeacht hun verschillen, delen ze een belangrijk onderdeel: een sterke, individuele stem.” De influencers moeten deze boodschap versterken.

Pandora introduceerde op het evenement ook een nieuw logo en een nieuwe merkkleur. Het logo kreeg een nieuw lettertype en ook de kroon in het logo is subtieler aanwezig. Het merk koos daarnaast voor een zachtroze kleur die op alle kanalen van Pandora nu terugkomt.

“Sinds de lancering van het Moments platform in 2000 heeft Pandora het bekendste sieradenmerk in de wereld gebouwd door het mogelijk te maken voor klanten om zich emotioneel te binden met hun sieraden door co-creatie en zelfexpressie,” aldus CEO van Pandora, Alexander Lacik, in een statement in handen van FashionUnited UK. “Vandaag versterken we deze propositie met een complete vernieuwing van onze hele klantervaring.”

Een onderdeel van de nieuwe merkstrategie is een nieuw winkelconcept genaamd ‘Expression’. Dit concept bouwt verder op ‘ontdekken en verzamelen’, zoals Pandora al in februari heeft aangegeven in het tweejarige transformatieplan. De eerste compleet omgebouwde winkels zullen in Groot-Brittannië, China en Italië verschijnen. Daarnaast krijgen alle websites van Pandora ook een make-over naar de nieuwe visuele identiteit. De navigatie op de websites wordt verbeterd door de categorieën en productpagina’s aan te pakken.

Pandora werd in 1982 opgericht in Denemarken en verkoopt inmiddels sieraden in meer dan 100 landen. Het bedrijf heeft 7500 verkooppunten en 2700 eigen concept stores. In totaal werken meer dan 28.000 mensen bij het bedrijf. Pandora gaf in februari al aan dat het transformatieplan eind 2019 omzetgroei moet opleveren. In het boekjaar 2018 zag het bedrijf de omzet nog licht afnemen.

Beeld: via website Pandora

Pandora