• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Peru Moda "Believe to be sustainable": het nieuwe gezicht van mode

Peru Moda "Believe to be sustainable": het nieuwe gezicht van mode

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Van 10 tot 12 april 2019 organiseerde het Lima Convention Center de 22ste editie van Peru Moda, waar de wereld de kans kreeg om kennis te maken met de beste Peruaanse producten die door de kledingindustrie en woondecoratiemarkt worden aangeboden. Tijdens dit grote evenement kwamen de beroemdste merken ter wereld samen in de Peruaanse hoofdstad, zoals Gucci, Kenzo, Max Mara, Gap, Vivienne Westwood, Sportmax, Gucci en Victoria Beckham.

Zo'n 1000 internationale inkopers hebben deze belangrijke driedaagse beurs bijgewoond, inclusief een belangrijke Nederlandse delegatie bestaande uit bekende merken zoals: Alpamas, Anecdote, Anna+ Ninna, Club Cinq, Dutch Deco Group, Fabienne Chapot, Jetteke van Lexmond, Love Stories Intimates en Scotch & Soda.

Tijdens de circa 3900 zakelijke ontmoetingen kregen 255 Peruaanse exporteurs de kans om met importeurs uit meer dan 40 landen zaken te doen.

Milieubewust

Het thema was "Believe to be Sustainable" (vrij vertaald: Streven naar duurzaamheid). Tijdens het evenement kwam duidelijk naar voren dat het mogelijk is om een balans tussen milieu en mode te vinden door de bescherming van het milieu, respect voor flora, fauna en de volledige waardeketen van producten te bevorderen.

Love Stories en Scotch & Soda waren twee van de Nederlandse merken die aanwezig waren. De kwaliteit van de Peruaanse natuurlijke vezels en de mensen achter het product, de gemeenschappen die ervan hebben geprofiteerd, het gebruik van de ambachtelijke technieken, de passie en liefde van de wevers en alle mensen die deelnemen aan de productieketen, hebben een grote indruk bij deze bedrijven achtergelaten.

Love Stories

De drijfveer van Marloes Hoedeman, eigenaar van Love Stories Intimates, om voor de eerste keer aan Peru Moda deel te nemen, was het vinden van leveranciers die streven naar duurzame productie, omdat dit ook de richting is die haar bedrijf opgaat. De zwemkledingproducten worden momenteel gemaakt van hergebruikte vezels en een aantal breisels zijn ontworpen om een leven lang mee te gaan.

In dit kader bood Peru Moda haar de mogelijkheid maatschappelijk verantwoorde ondernemingen te vinden die tienermoeders banen met aantrekkelijke lonen en flexibele werkuren bieden, zodat zij zich op werk- en privégebied kunnen ontwikkelen.

"Ik houd van de verhalen achter de producten die we inkopen, en we hebben het gevoel niet alleen bij te dragen aan de gemeenschap, maar ook aan het gehele land”. "Peru heeft zeker iets geheimzinnigs. Ik bewonder de passie en liefde waarmee ze werken, de kwaliteit van hun producten en het duurzame karakter”, zegt Marloes Hoedeman.

Scotch & Soda

Voor Scotch & Soda heeft alpacavezel een enorm potentieel, en de duurzame eigenschappen, kwaliteit en verscheidenheid aan kleuren zijn fantastisch. Naast natuurlijk het respect voor de alpaca's, die in hun natuurlijke omgeving leven en goed worden behandeld.

"Het heeft ons zo geïnspireerd dat we al bezig zijn met een limited edition in Peru gemaakte breisels voor dames en heren, met de prachtige alpacavezel. De breisels zijn eind oktober 2019 verkrijgbaar voor de consument. Aangezien Scotch & Soda bekend staat om zijn kwaliteit en altijd geïnteresseerd en op zoek is naar authentieke verhalen wereldwijd, zijn we trots deel uit te mogen maken van deze prachtige samenwerking.” – Ralph Rijks, CMO Scotch & Soda.

Peruaanse vezels verrassen Nederlandse inkopers

In Nederland groeit de interesse in de aankoop van Peruaanse producten dankzij de verschillende promotiecampagnes die worden gevoerd door het Peruaanse Handelsagentschap ("Oficina Comercial del Perú", verbonden aan het Ministerie van Buitenlandse Handel en Toerisme) in samenwerking met Promperu.

Alpaca is in deze markt, dankzij de kwaliteit en unieke eigenschappen, een zeer gewaardeerde vezel geworden en onderscheidt zich op het gebied van duurzaamheid van kasjmier, dat tot nu toe een van de beste textielopties was.

Gezien de groeiende vraag naar Peruaanse producten in Europa, worden verschillende handelsmissies en beurzen georganiseerd om het aanbod aan de grote Europese inkopers te presenteren.

De volgende Peru Moda Trade Mission vindt op 4 juli plaats in de Duitse stad Berlijn, waar meer dan twintig Peruaanse exporteurs van katoenen en alpacawollen kleding aanwezig zullen zijn voor de kleding- en woontextielindustrie.

Als u meer wilt weten over Peruaanse kleding en onze exporteurs wilt ontmoeten, meld u dan hier aan: https://bit.ly/2HR5aKH

Voor meer informatie neem contact met ons op via info@perutrade.nl of +31 1 026 17 026. Coolsingel 104, 3011AG, Rotterdam. https://www.perutrade.nl/contact

Partner Content
Peru Moda