• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Roberto Cavalli lanceert vernieuwde website

Roberto Cavalli lanceert vernieuwde website

Door Tessa Guntlisbergen

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Roberto Cavalli opende onlangs de digitale deuren van zijn vernieuwde website. Op het nieuwe robertocavalli.com kunnen consumenten door alle prêt-à-porter- en accessoirecollecties voor dames en heren bladeren, zo schrijft WWD.

De mobielvriendelijke website is ontwikkeld in Milaan en biedt klanten uit Italië, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten de mogelijkheid om gebruik te maken van het pay-and-collect systeem. Met de toegevoegde technologie kunnen zij online producten uitkiezen en deze daarna bij de dichtstbijzijnde Roberto Cavalli-winkel ophalen.

”We streven naar een omnichannel aanpak, waarbij we onze belangrijkste boetieks gebruiken als hubs om onze producten naar ruim zestig landen te verzenden,” zegt Renato Semerari, CEO van de Cavalli Group, tegenover WWD. “Het is een volledig responsive platform dat is aangepast aan de gewoonten van moderne gebruikers, die steeds meer de voorkeur geven aan mobiele apparaten om naar het nieuws en aankopen te kijken,” vult Semerari aan.

De webwinkel biedt gebruikers tevens achter-de-schermen content over de wortels en het erfgoed van het merk, net als over creatief directeur Peter Dundas, de levensstijl van het label en beroemdheden die producten van Roberto Cavalli dragen. Het nieuwe platform is volledig interactief en zo ingesteld, dat catwalkshows er live op kunnen worden uitgezonden. “Dit geeft klanten over de hele wereld de mogelijkheid om shows te volgen, een kijkje achter de schermen te nemen en door alle kleding- en accessoirecollecties te bladeren, alsook de Cavalli-wereld te ervaren en zijn hoofdrolspelers te ontmoeten,” legt Semerari uit.

Roberto Cavalli