Online marketingbedrijf SEMrush heeft haar jaarlijkse e-commerce rapport gepubliceerd. Onderdeel van het rapport is een lijst met de vijftig drukst bezochte webshops van modebedrijven wereldwijd. H&M komt dit jaar als winnaar uit de bus, op de voet gevolg door Asos en Zara.

Een voor Westerse begrippen minder bekende naam op de lijst is het Russische Wildberries, dat een vierde plek in beslag neemt. Macy’s, Forever21, het Indiase Jabong en Gap volgen. De top-10 wordt afgesloten door Urban Outfitters en de Amerikaanse e-tailer Zappos. Volgens SEMrush is het totale webverkeer naar deze top-50 modebedrijven het afgelopen jaar met 11,7 procent toegenomen.

Vooral in de Verenigde Staten, met 60,4 procent lijstaanvoerder wat betreft afkomst van de bezoekers, doen de grote ketens het goed. India, Turkije en Spanje volgen met 6,3 procent. Ook klanten uit Rusland en Italië, goed voor een aandeel van 4,2 procent, weten de digitale weg naar deze webshops te vinden.

Het nieuws over de populariteit van H&M’s webshop volgt vlak na de presentatie van de jaarcijfers en de aandeelhoudersvergadering van de Zweedse modeketen, eerder deze maand. Uit de cijfers bleek de verkoop in de fysieke winkels tegen te vallen, daar waar de online verkoop het juist goed deed. Tijdens de aandeelhoudersvergadering gaf CEO Karl-Johan Persson aan te hopen op een sterk financieel 2018 na een tegenvallend 2017. Specificerend voor de online verkoop gokt de H&M Group op een omzetstijging van twintig procent.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN