De H&M Group verwacht dat 2018 een kleine omzetstijging zal opleveren, zo meldt het bedrijf op Capital Markets Day aan haar aandeelhouders. Het afgelopen financiële boekjaar waren de resultaten ‘duidelijk onder de verwachting’, aldus CEO Karl-Johan Persson tijdens de presentatie van de jaarcijfers twee weken geleden.

“Met de verandering die de mode industrie ondergaat en de transitie van de H&M Group, blijft 2018 uitdagend.” De verkoop bij gelijk aantal winkels blijft naar verwachting negatief, zo meldt het bedrijf, maar gedurende het jaar moet deze wel verbeteren. Het begin van het financiële jaar 2018 startte volgens de H&M Group moeilijk vanwege veel voorraden en hoge afprijzingen die een negatief effect hebben op de winst.

Naar verwachting stijgt de online verkoop met minstens 25 procent. H&M Group verwacht dat nieuw geopende winkels 4 procent toevoegen aan de totale omzet van de groep. “Over het algemeen hebben we gezien dat er veel goede kansen zijn voor een beter resultaat voor het gehele jaar in vergelijking tot het voorgaande jaar.”

In het portfolio van de H&M Group bevinden zich H&M, Cos, Weekday, Cheap Monday, Monki, &Other Stories, Arket en het pas aangekondigde Afound.