Discountketen Afound nieuwste merk van H&M
bezig met laden...
De H&M Group stapt nu ook in het discounter-segment. Het Zweedse bedrijf zal dit jaar Afound introduceren, het negende merk van de groep. Afound moet een marktplaats zijn met afgeprijsde mode en lifestyle producten, zo maakt H&M bekend in een persbericht.
Afound zal items van H&M’s eigen merken verkopen maar ook van externe merken. Onder de H&M Group vallen H&M, Cos, Weekday, Cheap Monday, Arket, Monki en &Other Stories. H&M Home wordt ook als een los merk gezien. “Afound zal een zorgvuldig geselecteerd, seizoenloos aanbod bieden van Zweedse en internationale merken met variatie in de prijzen zowel online als in fysieke winkels,” zo is in het persbericht te lezen. “Afound zal eveneens een unieke, gelimiteerd producten lanceren van verschillende merken, allemaal met aantrekkelijke prijzen.”
H&M’s nieuwste merk: Afound
Met de bekendmaking van Afound, bevestigt de groep geruchten over een discountformule die al enkele tijd gingen. “We zien veel potentie voor Afound en we zien er naar uit om de marktplaats te introduceren aan ons publiek in Zweden in 2018,” aldus managing directeur van Afound in een statement, Fredrik Svartling. “Afound geeft om de waarde van producten en de mix. Door persoonlijke stijl inspiratie, kwalitatieve merken en het gevoel dat je een goede koop doet te geven, biedt Afound een nieuwe vorm van de off-price ervaring.”
Op de website van Afound is te lezen dat het platform ‘mode een nieuw leven wil geven’. Het platform kiest favorieten, reduceert de prijzen van de items en bieden ze dan online en in de winkels aan. “Sommigen noemen ons wellicht een outlet, anderen noemen ons misschien de helden van onze tijd.”
Afound zal in 2018 haar deuren openen in Stockholm en op dat moment ook haar digitale deuren openen in Zweden.
H&M gaat voor discount met nieuwste merk Afound
De presentatie van het nieuwste merk komt gelijktijdig met de jaarresultaten van de Zweedse groep. CEO Karl-Johan Persson noemt de resultaten teleurstellend. De nettowinst nam met 0,4 miljard af en de omzetgroei was lager dan verwacht. In het vierde kwartaal zag de groep zelfs een omzetdaling van 4 procent.
Beeld: H&M Group website