Sprekers op de 34th IAF World Fashion Convention
bezig met laden...
We hebben het thema van het congres, ‘Building a Smart Future for Fashion’ uitgewerkt in een tweedaags conferentieprogramma, dat bestaat uit keynote speeches en panelsessies.
Vanwege het internationale karakter van het congres komen er sprekers uit de hele wereld. In de eerste keynote sessie spreekt Yuri van Geest, auteur, ondernemer en ambassadeur van Silicon Valley’s Singularity University. Hij inspireert ons met zijn visie op een toekomst, waarin technologie onze industrie en samenleving ingrijpend verandert. Tim Lange van McKinsey zoomt in op de kledingindustrie en vertelt hoe de wereldkaart van de internationale kledinghandel en consumptie eruit gaat zien.
De sessies bestaan uit drie of vier sprekers en een moderator. Na de presentaties volgt een uitgebreide vraag-en-antwoordsessie met zowel de moderator als het publiek. Er wordt antwoord gegeven op strategische vraagstukken in de waardeketen. Zo deelt Douwe Jan Joustra van de C&A Foundation zijn visie op circulaire mode en vertelt Brigitte Stepputtis, head of Couture van de beroemde ontwerpster Vivienne Westwood over hun ervaring met circulariteit. Heinz Zeller van Hugo Boss gaat in de op de vraag hoe modemerken blockchaintechnologie in kunnen zetten om transparantie in de waardeketen te bereiken. Alexander Shumsky, voorzitter van de Russia Fashion Week, vertelt over de revival van de Russische mode-industrie. Georgina Rutherford van IMAgency bespreekt hoe het gebruik van online influencers in hedendaagse marketing onze industie momenteel aan het veroveren is.
De tweede dag start met een top keynote van Scott Deitz, verantwoordelijk voor public affairs bij VF (het grootste modemerkenconglomeraat ter wereld) met merken zoals Lee, Wrangler, North Face, Timberland, Vans en Eastpak. We vervolgen deze congresdag met een sessie over productie. Stanley Szeto (Lever Style) en Hadi Karasu (Denim Village), leiders van grote kledingfabrieken én voorzitters van de brancheorganisaties uit Hong Kong en Turkije leveren een bijdrage, waarbij ook Stefan Seidel van het grote sportmerk Puma zijn visie geeft.
In de laatste sessie geven Jeff Streader, Amerikaans investeerder en ex-COO van Billabong, Guess Jeans en VF, en Jorij Abraham van de E-commerce Foundation hun visie op retail.