Steeds meer retailers gebruiken deze workforce management tool

Retailers moeten tegenwoordig snel én innovatief zijn om voorop te blijven lopen. SameSystem begrijpt dat als geen ander. Dit snelgroeiende Deense bedrijf presenteert tijdens RetailEXPO in Londen het optimale retail workforce management systeem – gemaakt door en speciaal voor retailers.

Londen is op 1 en 2 mei de place-to-be voor alles wat te maken heeft met de toekomst van retail. SameSystem was de afgelopen jaren als gast aanwezig tijdens RetailEXPO en nu voor het eerst met een eigen stand. “Deze beurs is voor ons relevant om meerdere redenen”, vertelt Jesper Karbæk Ryskin, Communication and Marketing Manager bij SameSytem: “Ten eerste omdat de retailbeurs helemaal draait om de technologie van de toekomst. Daarnaast is Groot-Brittannië een belangrijke focusmarkt voor ons. Bestaande klanten als Pandora en Bestseller zijn hier goed vertegenwoordigd en het is een mooie gelegenheid om potentiele klanten te ontmoeten.”

Marktleider in technologie

Sinds de oprichting in 2008 is SameSystem uitgegroeid tot een marktleider in Denemarken. De afgelopen vijf jaar maakt het bedrijf een explosieve groei door en breiden de werkzaamheden zich uit over heel Europa. Een toenemend aantal serieuze retailers wendt zich tot SameSystem om op een effectieve manier zijn winkels te runnen en optimaliseren. Het bedrijf bedient ruim 600 klanten, die samen goed zijn voor ongeveer 12.000 winkels wereldwijd. In totaal maken ruim 140.000 professionals gebruik van de retailoplossing. Ryskin: “Dagelijks staan wij in contact met klanten en vertalen wij hun behoeften naar concrete toepassingen. We hebben het geluk dat grote partners als Bestseller onze expertise inzetten om gezamenlijk nieuwe tools te ontwikkelen, wat resulteert in oplossingen waar andere klanten ook weer van profiteren.”

Ongeëvenaarde precisie

De retailbranche kenmerkt zich door extreme competitiviteit, elke dollar telt. SameSystem maakt gebruik van machine learning om de meest betrouwbare budgetten en een optimale personeelsbezetting te bereiken. Het innovatieve retail workforce management zorgt ervoor dat er geen over- of onderbezetting is gedurende de dag, van uur tot uur. Administratieve taken, zoals de contractafhandeling, zijn een fluitje van een cent. Alles verloopt digitaal, van het maken van het contract tot het digitaal ondertekenen ervan. “Onze filosofie is: wij maken het storemanagers gemakkelijk om hun werk snel én goed te doen. Zo kunnen zij zich concentreren op de sales en retail operations. Daarnaast blijft er meer tijd over voor het trainen van de medewerkers, en vakkundig verkooppersoneel komt de customer experience ten goede.”

Exclusief voor retailers

Onderscheidend is dat de oplossing exclusief is gemaakt voor en uitsluitend wordt gebruikt door retailers. Een voordeel waarmee SameSystem afstand neemt van traditionele workforce management tools, waarbij het vaak een kwestie is geweest van het digitaliseren van bestaande procedures. Ryskyn: “Met Retail Workforce Management gebruiken we technologische mogelijkheden zoals machine learning en analytics om nieuwe procedures te creëren. Het betekent dat de oplossing is toegespitst op elk klein detail in de retailbranche, de ‘wat als ...’-gevallen. De logica moet in staat zijn om elk mogelijk scenario voor de retail aan te kunnen, wat we de ‘randgevallen’ noemen.” Dit vereist de retailoplossing, in tegenstelling tot generieke workforce management systemen die voor meerdere industrieën moeten functioneren.

Product en klant zijn koning

Het team van SameSystem bestaat uit zeventig toegewijde medewerkers die de oplossing ondersteunen en verbeteren vanuit vijf kantoren in Europa. Ruim de helft van hen is product developer. Dit zegt veel over het bedrijf, waar het product op nummer één staat. “Waar andere bedrijven veel tijd steken in de sales en marketing, investeren wij liever in een goed product en het innoveren daarvan.” SameSystem beschikt daarnaast over een grote supportafdeling, waar tien verschillende talen worden gesproken en meldingen snel en efficiënt worden opgelost. Voor alle klanten geldt dat elke storemanager kan bellen, zonder dat zij eerst een telefoontje naar hun manager te hoeven plegen: wel zo efficiënt. Wie de retailer écht begrijpt weet immers hoe belangrijk het is dat een goed product gepaard gaat met een hoog serviceniveau.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN