• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • STUDIO AR lanceert SS23 collectie onder nieuwe Designer

STUDIO AR lanceert SS23 collectie onder nieuwe Designer

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Beeld: STUDIO AR, dames collectie SS23, eigendom van het merk

Het Nederlandse modelabel STUDIO AR presenteert dit weekend haar SS23 collectie met de aanstelling van nieuwe designer Pam van der Meijs, dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De collectie – variërend van zomers gekleurde jacks, croco blazers en leren puffertassen – wordt gepresenteerd tijdens de komende Modefabriek op 10 en 11 Juli.

Pam van der Meijs (Designer STUDIO AR) legt uit dat de jaren 80 een grote bron van inspiratie waren voor dit seizoen. ‘’Voor mijn eerste collectie wilde ik echt all-out gaan. De kleuren en vormen zijn referenties naar de disco clubscene van die tijd. Door dit te mixen met onze kennis van leerkwaliteiten is het een trendy en toch tijdloze collectie geworden.’’

In 2018 startten de eigenaren van ARMA, een nieuw label onder de naam STUDIO AR. Het groeide uit tot een geliefd merk voor vrouwen met tegenwoordig meer dan 200 verkooppunten in Nederland en 150 internationaal. Ook maken ze eind dit jaar de stap naar direct-to-consumer sales met de introductie van een eigen webshop.

Beeld: STUDIO AR, dames collectie SS23, eigendom van het merk

Het label begon met leren items en breidde dit al snel uit naar een aanbod van wol-, knitwear,- en teddykwaliteiten. Ook voor deze collectie zijn er weer nieuwe technieken ontwikkeld. De broek met croco structuur - die Pam draagt tijdens het interview - is daar een goed voorbeeld van. ‘’We blijven onze materialen steeds innoveren. Door schapenleer te bewerken met reliëfdruk geïnspireerd door retro design, willen we een balans creëren tussen een hot item en een vertrouwd materiaal.’’

Afgelopen maand reisde het team van het merk af naar Kopenhagen, om daar de collectie te fotograferen. ‘’Scandinavische vrouwen gaan voor minimalisme en investeren echt in kwaliteit. Die mindset heb ik meegenomen tijdens het ontwikkelen van de collectie’’ vertelt Pam.

Durability is heel belangrijk voor de doelgroep van het merk, aldus Maral Aykaz, tweede generatie eigenaar van het familiebedrijf. ‘’Vrouwen zijn op zoek naar items die ze jarenlang kunnen gebruiken en er toch mooi uit blijven zien, daar werkt leer perfect voor.’’

Ook de vrouwen op kantoor dragen bij aan de afwisselende collecties. ‘’Zij zijn een goede weerspiegeling van de vrouwen die de collectie zullen dragen - allerlei verschillende lichaamstypes, leeftijden en uiteenlopende persoonlijke smaak. Tijdens het ontwerpen van de collectie hebben we ontelbaar veel protos doorgepast samen waardoor er echt voor iedere vrouw iets moois in zit’’, vertelt Maral.

Beeld: STUDIO AR, dames collectie SS23, eigendom van het merk

De kleuren in het lookbook zijn kenmerkend voor het SS23 seizoen. De diepe oranje, cobalt blauwe en pastel tinten worden gematched met ‘scandinavian coolness’ voor een vrouwelijk, vrolijk en optimistisch gevoel voor mode.

Komende Modefabriek wordt de collectie officieel ingeluid op de stand van het merk. ‘’Na twee jaar gemist te hebben kijken we er weer enorm naar uit om al onze trouwe retailers te verwelkomen en ze kennis te laten maken met de nieuwe collectie’ aldus Maral.

Ontdek de collectie van STUDIO AR op 10 en 11 Juli tijdens de Modefabriek in Amsterdam.

Beeld: STUDIO AR, dames collectie SS23, eigendom van het merk
Promotion
Lees meer over STUDIO AR op de merkpagina
SS23
STUDIO AR
Womenswear