Tassenlabel Susan Bijl lanceert Etnomanie-collectie met regenjassen
bezig met laden...
Het Rotterdamse tassenlabel Susan Bijl heeft via een persbericht aangekondigd voor hun nieuwste collectie de handen ineen te hebben geslagen met ‘style profiler’ en curator Ellie Uyttenbroek. De collectie die daaruit is voortgekomen draagt de naam Etnomanie en bevat naast de bekende shopping bags en pouches ook een regenjas. Het is de eerste keer dat het modemerk zich aan het maken van kleding waagt.
De collectie ontleent zijn naam aan de tentoonstelling gecureerd door Uyttenbroek in het Nederlands Fotomuseum Rotterdam. Het woord Etnomanie werd destijds door Uyttenbroek bedacht om de hysterie rondom globalisatie te duiden en gaat over de interactie tussen verschillende culturen wat resulteert in het uitwisselen van verschillende kledingstijlen.
De vijf kleuren die zijn gekozen voor de Etnomanie-collectie van Susan Bijl zijn gebaseerd op de huidtinten van Wangari Maathai, Barack Obama, Malala Yousafzai, Liu Xiaobo en Agnes Gonxha Bojaxhiu; allen voormalig winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede. Alle items uit de collectie zijn voorzien van Etnomanie-logo.
De Etnomanie-collectie is vanaf 17 september verkrijgbaar via de webshop, de fysieke winkel aan de Mauritsweg 45a in Rotterdam en via verschillende verkooppunten.
Lees ook het interview met de oprichters van Susan Bijl: Susan Bijl lanceert leftover-collectie: “Weggooien past niet bij onze bedrijfsvisie”
Beeld: Foto: Jan Bijl - Styling: Ellie Uyttenbroek