• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • The North Face lanceert Care-collectie voor outdoorproducten

The North Face lanceert Care-collectie voor outdoorproducten

Door Simone Preuss

7 okt. 2021

Mode

The North Face

Het Amerikaanse outdoormerk The North Face heeft zijn eerste Care-collectie gelanceerd in samenwerking met het Nederlandse DFNS. De collectie bestaat uit zes verschillende producten voor de verzorging van outdoorkleding en -schoeisel en heeft als doel de levensduur van de producten te verlengen en tegelijkertijd hun ecologische voetafdruk te verkleinen.

Het herhaaldelijk wassen en drogen van de uitrusting verbruikt niet-hernieuwbare energie tijdens de onderhoudsfase van het product. Om dat zoveel mogelijk te verminderen en de uitrusting nieuw leven in te blazen, omvat de collectie Footwear Protector, Footwear Refresher, Apparel Launder en Apparel Protector.

Tech & Down Wash en Water & Stain Repellent reinigen, beschermen en maken gevoelige technische materialen waterdicht, zonder hun uiterlijk, ademend vermogen of isolatie te veranderen. "De geconcentreerde wasoplossingen zijn milieuvriendelijker dan traditionele producten, terwijl de ingebouwde innovatieve doseersystemen afval verminderen en elke keer weer een betrouwbare was garanderen", voegt The North Face toe.

Geconcentreerde oplossingen in gerecyclede petflessen

"De producten van de Care-collectie zitten vol innovatieve en milieuvriendelijke oplossingen waarmee avonturiers hun uitrusting duurzaam kunnen verzorgen en de levensduur van het product kunnen verlengen terwijl de wereld om ons heen wordt beschermd", aldus The North Face in een persbericht.

Alle Care-producten worden verpakt in DFNS Airopacks, 's werelds eerste plastic flessen met perslucht, gemaakt van gerecycled PET en Global GreenTag gecertificeerde Airopack-flessen, die 50,3 procent besparen op koolstofuitstoot in vergelijking met traditionele spuitbussen.

De North Face Care-collectie zal vanaf herfst/winter 2021 verkrijgbaar zijn in de winkels van het outdoormerk in heel Europa. Over prijzen zijn nog geen details bekendgemaakt.

Dit artikel is eerder verschenen op FashionUnited.UK, vervolgens vertaald en bewerkt naar het Nederlands door Ilona Fonteijn.