Tim Coppens ontwerpt premiumlijn voor Under Armour
bezig met laden...
Under Armour heeft de Belgische ontwerper Tim Coppens aangesteld als creatief directeur van de nieuw te lanceren premium kledinglijn. Het premium mannen- en vrouwenmerk, dat Under Armour Sportwear heet, zal in de herfst onthuld worden. Dat meldt Business of Fashion.
Under Armour maakt al sportkleding voor athleten en jonge modebewuste consumenten, maar wil nu een stap verder. De nieuwe premiumlijn focust zich op kleding, schoenen en accessoires ‘voor het leven’ en niet voor tijdens het sporten. “Het is geen activewear. Het is geen athleisure,” zegt Ben Pruess, senior vice president van Under Armour. “Het is specifiek gericht op het idee van jonge, ambitieuze nieuwe generatie kleding.”
In de nieuwe lijn ziet Pruess veel mogelijkheden. “Niet alleen biedt Under Armour Sportwear ons de mogelijkheid om onze klanten die van Under Armour houden te plezieren en ze de relatie die ze al met ons hebben -op en buiten het veld-, er is ook een mogelijkheid om een nieuwe doelgroep aan te spreken en die vast te houden,” zegt de senior vicepresident tegen Business of Fashion.
"Tim Coppens brengt een authentieke en geloofwaardige stem aan sportkleding in de mode-context," zegt Pruess over de keuze voor de ontwerper. Het label van Tim Coppens, waarmee hij een pionierspositie verwierf op het gebied van luxe sportkleding, werd in 2011 gelanceerd. De ontwerper heeft inmiddels voor zijn ready to wear-collecties al een CFDA Swarovski Award (mannenmode) ontvangen en tevens was hij genomineerd voor de LVMH Prize. Momenteel is hij genomineerd voor de Andam Award en CFDA Award.
Under Armour lijft Tim Coppens in voor nieuwe premiumlijn
“De algemene inspiratie zit in het vinden van nieuwe manieren die de Amerikaanse sportkleding vandaag de dag definieert,” zegt Coppens in reactie op zijn aanstelling. “Het was de uitdaging en ook de mogelijkheid, om iets te maken waarvan mensen zeggen ‘wow dat is iets dat we verwachten van Under Armour, maar ook iets compleet nieuws.” Coppens werkte eerder al voor de sportlijn RLX van Ralph Lauren en Adidas.
De nieuwe lijn zal verkrijgbaar zijn in geselecteerde flagshipstores in Chicago en New York en verschillende warenhuizen. Ook wordt er een nieuwe e-commerce site gebouwd waar Under Armour Sportswear verkocht zal worden.
In het eerste kwartaal van 2016 steeg de netto-omzet van Under Armour met 30 procent tot 1,05 miljard dollar (933 miljoen euro) tegenover 805 miljoen dollar (715 miljoen euro) een jaar eerder. Met wisselkoerscorrecties kwam de omzetstijging uit op 32 procent. Het bedrijfsresultaat steeg met 26 procent tot 35 miljoen dollar, in vergelijking met 28 miljoen dollar in de periode vorig jaar. De nettowinst steeg met 63 procent tot 19 miljoen dollar.
Beeld: Facebook Under Armour