Tommy Hilfiger zet TommyNow-wereldtournee voort en richt zich op Aziatische markt
bezig met laden...
Tommy Hilfiger, eigendom van PVH Corp, vervolgt zijn TommyNow-wereldtournee. Na ‘See Now, By Now’-shows in New York, Los Angeles, Londen en Milaan te hebben gepresenteerd, heeft het Amerikaanse modemerk aangekondigd op 4 september 2018 in Shanghai, China, neer te strijken. Tommy Hilfiger laat middels een persbericht weten zich op de Aziatische en Pacifische markt te richten vanwege de groeimogelijkheden aldaar.
Tommy Hilfiger introduceert tijdens zijn herfst 2018-mode-evenement in Shanghai zijn eerste samenwerking met de Britse Formule 1-coureur Lewis Hamilton. Daarnaast worden de vrouwen en mannencollecties van het merk en de Tommy Icons-capsule collectie gepresenteerd. Na de presentaties zijn de collecties direct via onlinekanalen en de online wholesale-partners van het modemerk te koop.
Dit wordt het eerste TommyNow-evenement waarbij er geen Gigi Hadid x Tommy Hilfiger-collectie wordt gelanceerd. De samenwerking, die eindigde na de presentatie van de lente 2018-collectie, zorgde voor een sterk momentum voor de vrouwenkleding van Hilfiger. Het invloedrijke model zorgde voor meer betrokkenheid met het merk op sociale media waardoor nieuwe doelgroepen werden aangetrokken. Dit resulteerde in een omzetgroei van 21 procent tot 1 miljard dollar (853 miljoen euro)
Beeld: TommyNow via Tommy Hilfiger