Toms roept op tot voetenselfies
bezig met laden...
Bij ieder verkocht paar Toms schoenen doneert het merk ook een paar aan iemand die hard schoenen nodig heeft. Kinderen in arme landen bijvoorbeeld. Het schoenenlabel heeft ter ere van het negen jarig bestaan van het merk, iets nieuws bedacht: ook als consumenten een voetenselfie delen via social media, doneert het merk een paar schoenen.
Toms roept consumenten op foto's te maken van blote voeten en die met de hastag #withoutshoes te plaatsen op Instagram. Snel je teennagels lakken dus, want de actie loopt nog tot 21 mei.
Het idee voor Toms ontstond in 2006 tijdens een reis door Argentinië, waar Blake Mycoskie, schrok van de grote hoeveelheid kinderen die rondlopen op blote voeten. Hij bedacht Toms, een lucratief merk, dat tegelijkertijd een liefdadigheidsinstelling is. Vorig jaar verkocht de oprichter 50 procent van zijn aandelen aan aan het private equitybedrijf BainCapital.