• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • TOON Wo-Men maakt professionaliseringsslag met Vendit

TOON Wo-Men maakt professionaliseringsslag met Vendit

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Modezaak TOON Wo-Men is verhuisd naar een nieuwe locatie, een voormalig bankgebouw in het centrum van IJsselstein. Om de nieuwe winkel professioneel neer te zetten maakt eigenaar Niels Cornelisse gebruik van het afrekensysteem van Vendit.

Na bijna tien jaar was TOON Wo-Men uit zijn jasje gegroeid, en dus was het tijd voor een volgende stap. Het karakteristieke bankgebouw aan de Utrechtsestraat heeft een statige uitstraling en een mooie lichtinval dankzij de vier meter hoge plafonds en grote raampartijen. Door de industriële en sfeervolle inrichting komen de trendy collecties voor dames en heren goed tot hun recht.

Stedelijke allure

Eigenaar Niels Cornelisse heeft de verbouwing van bank naar hippe modezaak volledig naar eigen idee laten uitvoeren. Een binnenhuisarchitect kwam er niet aan te pas. “Ik heb verschillende steden bezocht en veel foto’s gemaakt om de stijl te bepalen”, vertelt hij. “Ik wilde de grote stad naar de kleine stad halen. Best wel spannend om een moodboard te vertalen naar een concreet ontwerp, maar het is helemaal geworden zoals ik voor ogen had. Een volwassen winkel met een laagdrempelige uitstraling.” De ondernemer is tot dusver zeer verheugd over de nieuwe locatie: “We hebben een mooie start gemaakt en er is veel aanloop. Mensen weten ons beter te vinden dan vroeger.”

Gastvrijheid

Aan de betegelede bar kunnen klanten rustig zitten met een kop koffie, glas wijn of koud biertje. Het achterste deel van de winkel met de paskamers en de toonbank is warmer uitgelicht dan het winkelgedeelte aan de voorkant. Cornelisse: “Ik wil dat dit een plek is waar klanten graag komen. En dat mensen met een goed gevoel de winkel verlaten, of ze nu wel of niet geslaagd zijn.” De collectie van TOON Wo-Men is een mix van overwegend Nederlandse en Scandinavische labels. De vrouwencollectie bestaat uit merken als By-Bar, Another Label, Moscow, Penn & Ink, Aaiko, Selected Femme en Soaked in Luxury. Heren hebben keuze uit merken als Cast Iron, Bertoni, Drykorn, Genti en Good People.

Cijfers liegen niet

De verhuizing naar het nieuwe winkelpand was voor Cornelisse een uitgelezen moment om te automatiseren. Via InRetail kwam hij in contact met Vendit. “Ik ben beslist geen techneut, daar ligt ook niet mijn interesse. Vandaar dat ik op zoek was naar een servicegerichte partner. Erg prettig was dat Vendit een inwerkperiode organiseerde. Twee dagen kregen we in de winkel tekst en uitleg over het afrekensysteem.” Hoewel een handgeschreven bonnetje zo zijn charme heeft, oogt een geprinte bon toch een stuk professioneler. Bovendien is de administratie er veel overzichtelijker op geworden. “Voorheen moest ik afgaan op mijn gevoel om te bepalen wat onze bestsellers waren, maar cijfers liegen niet.”

Volop groeimogelijkheden

Even een uitdraai van de omzet maken, om die direct door te zetten naar de accountant, is zo gebeurd. Daarnaast heeft de modeondernemer nu meer inzicht in de voorraad, zodat artikelen op tijd kunnen worden nabesteld. Al met al levert dit veel tijdswinst op. “En dat terwijl we nog niet eens tien procent van de mogelijkheden van het systeem benutten, er valt dus nog een wereld te ontdekken”, lacht Cornelisse. Het komende jaar ligt de focus onder andere op het digitaliseren en uitbouwen van het klantenbestand. TOON Wo-Men heeft een grote groep trouwe klanten van het eerste uur en verwelkomt daarnaast veel nieuwe gezichten. “We hebben nu al een flinke omzetgroei ten opzichte van vorig jaar op de oude locatie, dus ik ben dik tevreden.”

Voor meer informatie kijk op : www.vendit.nl of op de branding page.

Partner Content
TOON Wo-Men
VENDIT