• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • UNIQLO komt in het najaar van 2018 naar Nederland

UNIQLO komt in het najaar van 2018 naar Nederland

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

De wereldwijde Japanse kledingketen UNIQLO kondigt vandaag zijn plannen aan om zich in Nederland te vestigen met de opening van de eerste UNIQLO-winkel in Amsterdam in het najaar van 2018. UNIQLO Kalverstraat, de nieuwe winkel met een totale verkoopoppervlakte van bijna 2.040 m², zal gelegen zijn in het hart van het stadscentrum. Het aanbod zal bestaan uit LifeWear voor dames, heren, kinderen en baby's over drie verdiepingen, waaronder een speciale verdieping voor de UT-collectie (UNIQLO T-shirt). Na de opening van winkels in Antwerpen en Brussel zal de nieuwe UNIQLO-winkel niet alleen de grootste in de Benelux zijn, maar ook een van de grootste winkels van het merk in Europa.

LifeWear is het engagement van UNIQLO om perfecte kleding te maken die voldoet aan de behoeften van ieders dagelijkse levensstijl. LifeWear is van hoge kwaliteit, functioneel en betaalbaar, evolueert voortdurend en is beschikbaar in een verscheidenheid aan kleuren en stijlen voor mensen van alle leeftijden.

“We zijn erg enthousiast om de eerste UNIQLO-winkel in Nederland te openen en ons merk te introduceren in Amsterdam, een stad die bekend staat om zijn ontspannen en ongedwongen levensstijl. Ik geloof dat onze LifeWear, ontworpen rond kernartikelen zoals Denim, Ultra Light Down bovenkleding, breigoed van Extra Fijn Merino en meer, een perfecte match zal zijn voor de Amsterdammers, elk seizoen van het jaar”, zegt Taku Morikawa, Chief Executive Officer van UNIQLO Europe. “Met onze intrede in Nederland zetten we de volgende stap in onze plannen om onze aanwezigheid in de BENELUX uit te breiden”, voegt hij eraan toe.

UNIQLO Kalverstraat krijgt zijn hoofdingang in de Kalverstraat, met een extra ingang aan het Rokin.

Overzicht van de nieuwe winkel

Winkelnaam: UNIQLO Kalverstraat
Adres: Kalverstraat 11, Amsterdam, Nederland
Bijkomende ingang: Rokin 12
Totale verkoopoppervlakte: Ongeveer 2.040 m² over drie verdiepingen (GLV, 1e en 2e verdieping)
Geplande openingsdatum: Najaar 2018, meer details worden op een later tijdstip bekendgemaakt

Na de recente aankondiging van de opening van een winkel in Zweden in het najaar van 2018, wordt Nederland de 21e markt voor UNIQLO wereldwijd en de 8e markt in Europa.

Aanwezigheid van UNIQLO in Europa per 1 februari 2018

VK: 11 winkels
Frankrijk: 22 winkels
Rusland: 25 winkels
Duitsland: 5 winkels
België: 3 winkels
Spanje: 2 winkels

Voor meer informatie over UNIQLO en onze huidige collectie, neem een kijkje op www.uniqlo.com.

Bekijk hier alle vacatures bij UNIQLO in Amsterdam.

#####

Over UNIQLO LifeWear

De LifeWear-kledingstukken van UNIQLO zijn gebaseerd op Japanse waarden als eenvoud, kwaliteit en duurzaamheid. Ze zijn ontworpen in en voor een hedendaagse look en met zo'n moderne elegantie dat ze de bouwstenen vormen van ieders individuele stijl. Een perfect hemd dat altijd perfecter wordt gemaakt. De meest doordachte en moderne details, verscholen in het meest eenvoudige ontwerp. De beste pasvorm en stoffen, voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. LifeWear zijn kledingstukken die voortdurend worden verbeterd om meer warmte te geven, lichter aan te voelen, er beter uit te zien en meer comfort te bieden aan iedereen die ze draagt.

Over UNIQLO en Fast Retailing

UNIQLO is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., de toonaangevende wereldwijde Japanse retail holding die kleding ontwerpt, fabriceert en verkoopt onder zeven merknamen: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory en UNIQLO. Met een wereldwijde omzet van ca. 1,8619 biljoen yen voor het boekjaar tot 31 augustus 2017 (16,87 miljard dollar, berekend in yen volgens de wisselkoers van eind augustus 2017, waarbij 1 dollar = 110,4 yen), is Fast Retailing een van 's werelds grootste retail kledingbedrijven. UNIQLO is ook marktleider in Japan.

In het kader van zijn continue inspanningen om zich te positioneren als een echt internationaal merk, opent UNIQLO grootschalige winkels in een aantal van 's werelds belangrijkste steden en locaties. Vandaag telt UNIQLO zo'n 1.900 winkels in 19 landen, waaronder Japan, Australië, België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, Rusland, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Taiwan, Thailand, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Daarnaast werd in september 2010 "Grameen UNIQLO" opgericht, een sociale vestiging in Bangladesh die momenteel verschillende Grameen UNIQLO-winkels in Dhaka beheert. UNIQLO beschikt over een geïntegreerd businessmodel waarbij het hoogwaardige casual kleding ontwerpt en produceert. Het bedrijf is van mening dat kleding uiterst comfortabel moet zijn en dat de veelzijdige ontwerpen een hoge kwaliteit en uitstekende pasvorm moeten bieden voor iedereen die ze draagt.

Gedreven vanuit een engagement om kleding, conventionele opvattingen en de wereld te veranderen, streeft Fast Retailing ernaar om kleding met nieuwe en unieke waarden te ontwerpen en zo het leven van iedereen, overal ter wereld te verrijken. Meer informatie over UNIQLO en Fast Retailing vindt u op www.uniqlo.com en www.fastretailing.com.

Voor mediavragen kunt u contact opnemen met Aline Mourant, Fashion PR Consultant, Unlimited PR België

E: aline@upr.be

T: +32 (0)3 230 30 92

Partner Content
Uniqlo