(advertentie)
(advertentie)
Uniqlo wil net zo snel zijn als Zara

Als het aan Uniqlo’s moederbedrijf Fast Retailing ligt, wordt het productie- en leveringsproces ingekort tot 13 dagen. Dat is bijna net zo snel als bij Zara. Dat zei de eigenaar van Uniqlo, Tadashi Yanai, in een interview, tijdens de opening van het nieuwe design and delivery center in Tokyo.

Het nieuwe designkantoor zal Uniqlo helpen om de retail- en maatkledingomzet uit te breiden en de efficiëntie van de same-day delivery in Tokyo te vergroten, zei Yanai tegen de media. “We moeten snel zijn,” stelt hij, “we moeten de producten die klanten willen snel leveren.”

De eigenaar van Uniqlo wijst naar Zara, ‘die mode verkoopt, in plaats van tegemoet komt aan de behoeften van de klant’. “We willen producten verkopen die gevestigd zijn in het dagelijks leven van mensen, en dat doen we ook op basis van wat we horen van klanten,” aldus Yanai.

In het nieuwe complex in Tokyo is plaats voor meer dan 1.000 medewerkers, inclusief designers en marketingteams. OOk is er plaats voor voor een warehouse en leveringsfaciliteiten. De concentratie van de middelen op één locatie zal helpen om het operationele proces te versnellen, denkt Yanai.

“De mogelijkheid om iedereen, overal en op ieder moment klanten te bedienen met dagelijkse kleding van hoge kwaliteit zal ons onderscheiden,” zegt Yanai tegen de aanwezige media. “Wij willen producten leveren die klanten snel willen hebben. Daarom is het ‘Fast Retailing’.

Beeld: Uniqlo