• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Verhoogde sales en klantenbinding door inzet cadeaukaart

Verhoogde sales en klantenbinding door inzet cadeaukaart

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode

Nederlanders zijn een vrijgevig land en kopen gemiddeld 14 cadeaus per jaar. Voor een verjaardag, wanneer iemand is geslaagd of een babyshower. Er zijn genoeg gelegenheden om vrienden of familie te verrassen met een presentje. Eén van de cijfers waar dit is terug te zien is de cadeaubonnen markt.

De cadeaubonnen markt in Nederland wordt geschat op € 1,1 miljard. Gemiddelde waarde van een cadeaukaart is € 25,- met een overbesteding van € 35,-. Tegen dit licht heeft Worldline een Cadeaukaart oplossing ontwikkeld die eenvoudig is in gebruik, veilig en ook online inzetbaar.

‘Hoe speelt u in op deze behoefte? Los van de extra omzet brengt het verkopen van een cadeaukaart meerdere voordelen met zich mee. Het vergroot de naamsbekendheid en simuleert klantretentie. ‘

Klantenbinding als succesfactor voor meer omzet!

In de praktijk besteden veel bedrijven bijna al het marketingbudget aan het aantrekken van nieuwe klanten in plaats van het behouden van bestaande relaties. Een onderdeel van een succesvol marketingbeleid is het belonen van loyale relaties en het stimuleren van het mond-op-mond effect.

Daarnaast zullen niet alle klanten op de top zitten van hun besteedbaar inkomen. Een groot deel van hun budget geven ze ook uit bij andere winkeliers. Met een slimme aanpak valt hier dus nog veel winst te behalen.

Verhoog uw sales via herhaal-aankopen en klant verwijzingen

Hoe lang weet u klanten vast te houden? Hoe vaak ziet u klanten terugkomen? Loyale klanten zijn voor een onderneming cruciaal. Naast het kopen van uw producten vertellen ze maar al te graag over uw onderneming aan familie en vrienden; tijdens verjaardagen, het sporten en werk.

Loyale klanten kunnen goede feedback geven op de gang van zaken, dus naast het goed luisteren naar uw klanten is het slim om deze actief te behouden en de persoonlijke band te verstevigen.

‘Worldline biedt de mogelijkheid om uw eigen cadeaukaart uit te geven en te accepteren via uw huidige betaalautomaat.’

Zelf ontwerpen

Een cadeaukaart is een cadeaubon in de vorm van een bankpas. Met een cadeaukaart stimuleert u extra aankopen en laat u nieuwe klanten kennis maken met uw winkel. En doordat u uw cadeaukaart zelf kunt ontwerpen, blijft deze herkenbaar voor uw klant. De kaart kan worden opgewaardeerd met ieder gewenst bedrag tot een max van €150. Wil de ontvanger van de cadeaukaart niet alles in één keer besteden? Geen probleem, het resterende bedrag blijft gewoon op de kaart staan.

Eigen betaalautomaat

Worldline biedt de mogelijkheid om uw eigen cadeaukaart uit te geven en te accepteren via uw huidige betaalautomaat. Ook wanneer dit geen Worldline betaalautomaat is. Gemakkelijk, veilig én geen extra kosten voor additionele betaalautomaten of apparaten zoals mobiele telefoon of tablet.

Bezoek de website of vraag een vrijblijvend gesprek aan voor meer informatie en prijzen!

Feiten & Cijfers

  • Maar liefst 90% van de Nederlanders tussen de 18 en 85 jaar was blij met de laatst gekregen cadeaubon!*

  • Gemiddeld waarde van een cadeaukaart is €25, met een gemiddelde overbesteding van €35

  • Nederlanders zijn vrijgevig en kopen gemiddeld 14 cadeaus per jaar.

  • Twee derde (66%) van de Nederlander geeft liever een cadeaubon dan geld.
  • Zie onderzoek

    Over Worldline

    Met het bieden van de juiste betaalmogelijkheden verhogen ondernemers hun conversie en sales. Met ruim 40 jaar ervaring is Worldline dé Europese marktleider in betaaloplossingen en betaalautomaten. Worldline biedt een one-stop-shop voor uw volledige betalingsbeheer. Laat uw klanten veilig en gemakkelijk op de door hen gewenste manier betalen met de innovatieve betaaloplossingen van Worldline. Online, in de winkel én uiteraard ook in omnichannel omgevingen.

    Partner Content