• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Waarom brengt Marc O’Polo de Pure-lijn terug?

Waarom brengt Marc O’Polo de Pure-lijn terug?

Door Weixin Zha

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mode |INTERVIEW

Düsseldorf - Marc O’Polo Pure beleeft dit inkoopseizoen zijn rentree in de modebranche. De lijn van het Duitse merk zal in het herfst/winter 2019 seizoen voor het eerst weer in de winkels liggen. FashionUnited.de sprak met product chef Susanne Schwenger in de showroom in Düsseldorf.

“We beginnen met een beheersbaar volume en hebben een klein team zodat we zo snel mogelijk break-even kunnen draaien,” aldus Schwenger op maandag na de lancering in de showroom in de Duitse stad. Pure richt zich op eenvoudig ontwerp en hoogwaardige materialen uit Europa. Garen en breigaren komen bijna uitsluitend uit Italië en jersey wordt meestal gemaakt in Portugal. De gebreide kleding wordt nog steeds gemaakt in Turkije, mogelijk verhuist dit in de toekomst naar Italië. Schwenger meldt dat het belangrijk is om transparant te zijn over de productieketen.

Beeld: Susanne Schwenger med Marc O’ Polo CEO Dieter Holzer | Marc O’ Polo

De Pure-collectie bestaat voor tachtig procent uit gebreide kleding en jersey en is onderverdeeld in categorieën waarvan de namen de kwaliteit van de materialen weerspiegelen. “Alles begint met de materialen,” aldus Schwenger. Met de Pure-lijn wil Marc O’Polo zich positioneren in de contemporary markt. “Het segment contemporary groeit en dat is een spannende ontwikkeling voor Marc O'Polo. Naast de ontwikkeling bij Pure straalt het ook door naar de hoofdlijn,” aldus de productchef. Pure wil zich tussen de merken Drykorn en Hugo in de kledingmarkt positioneren.

De vijf categorieën van de collectie:

  • Pure Glow. Shiny. Silky.
  • Pure Sense. Soft. Cosy.
  • Pure Style. Contemporary. Zeitgeist.
  • Pure Energy. Flexible. Stretchy.
  • Pure Time. Essential. Favourite.

De herlancering van het merk is goed ontvangen, zo meldt Schwenger. Warenhuizen zoals KaDeWe, Galeries Lafayette en Breuninger hebben al besloten de lijn in hun assortiment op te nemen. Nu is het alleen nog zaak het verhaal van Marc O’Polo te vertalen bij de verkooppunten, door de inrichting van de winkel en de presentatie van de producten, in samenwerking met de winkeliers.

Ook in de eigen flagshipstores van Frankfurt tot Berlijn en Warschau tot Brussel wordt Pure weer geïntroduceerd. De lijn staat op zichzelf, in de winkelrekken zal het niet worden gemixt met de hoofdlijn. Naast de Dach-regio zal Pure, dat zich richt op de moderne en praktische vrouw, ook in Rusland, Oost-Europa en Scandinavië verkocht worden. China volgt mogelijk later.

Dit interview werd eerder gepubliceerd op FashionUnited.de. Vertaling en bewerking naar het Nederlands: Caitlyn Terra.

Beeld: Marc O'polo

Marc O'Polo
Marc O`Polo Pure