Zalando zet expertise Highsnobiety in voor nieuw contentplatform
bezig met laden...
Zalando gaat meer inspelen op ‘inspirerende content’ voor hun klanten. Daarom lanceert het nu ‘Stories’ in samenwerking met Highsnobiety, zo blijkt uit een persbericht. Highsnobiety werd in 2022 overgenomen door Zalando.
Via Stories, te zien op het platform van Zalando, wordt ‘op maat gemaakte content in een nieuw visueel format’ gepresenteerd aan de klanten van Zalando. Zo zijn er korte video’s met geïntegreerde winkelervaring en wordt de content wekelijks geüpdatet. Stories is op dit moment beschikbaar voor klanten in Nederland, België, Denemarken, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Volgend jaar wordt het platform naar verwachting naar meer landen uitgerold.
“We weten dat klanten op ons platform op zoek zijn naar inspiratie en met Stories op Zalando doen we precies dat. We maken visueel aantrekkelijke formats die laten zien wat nieuw is of de volgende trend is. Door samen te werken met fantastische partners - van culturele trendsetters tot stijlexperts en topmerken - bieden wij onze klanten een nieuwe modebeleving aan op Zalando. We gaan verder dan de traditionele winkelervaring door inspiratie centraal te stellen, een sterk standpunt uit te dragen en belangrijke gespreksonderwerpen op gang te brengen”, zegt Anne Pascual, Senior Vice President Product Design bij Zalando, die verantwoordelijk is voor Design, Marketing en Content.
Dit alles wordt dus gecreëerd in samenwerking met contentplatform Highsnobiety. De overname van vorig jaar had als doel om gebruik te maken van het expertise van Highsnobiety op het gebied van ‘creëren van inspirerende modecontent en in te spelen op een nieuwe generatie klanten die op zoek zijn naar aantrekkelijke en meeslepende winkelervaringen’, aldus het persbericht. Highsnobiety functioneert op dit gebied als creatief adviseur.
“Inspiratie en expertise zijn belangrijk om mensen te helpen een zelfverzekerde stijlkeuze te maken. We zijn blij dat we met Stories op Zalando onze ervaring in storytelling kunnen inzetten om de ervaring voor Zalando’s klanten te verbeteren,” aldus David Fischer, oprichter en uitgever bij Highsnobiety. “Tegelijkertijd benutten we het bereik van het platform om topmerken en culturele trendsetters in mode en cultuur onder de aandacht te brengen.”