‘Zara en H&M populairste modemerken in Europa’

Zara is het meest populaire modemerk in Europa, op de voet gevolgd door H&M, Next, New Look en Mango. Dat concludeert online marktplaats Sqetch op basis van een onderzoek naar zoektermen op Google. In België staat Zara op de eerste plaats, terwijl in Nederland H&M populairder lijkt.

‘Zara en H&M populairste modemerken in Europa’

Sqetch analyseerde modegerelateerde Google-zoektermen over een periode van twaalf maanden en leidde daaruit af dat Zara en H&M in vrijwel alle Europese landen het populairst zijn. Andere veel gegooglede retailers zijn Next, New Look, Mango, Marks & Spencer, Bershka, River Island, Primark en Topshop. Met name in Scandinavische landen lijkt Zara het goed te doen, in Zweden is het populairder dan H&M. Daar zochten consumenten dubbel zo vaak naar Zara als naar H&M.

Opvallend is verder dat Zara en H&M zowel in Groot-Brittannië als in Ierland niet in de Top 3 populairste modemerken voorkomen. Deze worden gevormd door Next, River Island, Marks & Spencer en New Look, waarvan naar de laatste maandelijks respectievelijk 5 miljoen en 201.000 keer werd gezocht. Ook in Zwitserland ondervindt Zara concurrentie, namelijk van Vivienne Westwood en Guess waar maandelijks 110.000 keer naar werd gezocht op Google.

In Nederland is H&M het meest populair, gevolgd door Zara, Primark, C&A, Esprit en Mango. In België staat Zara op de eerste plaats, gevolgd door Primark en New Look.

Beeld: FashionUnited, Sqetch

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN