(advertentie)
(advertentie)
Abercrombie & Fitch lanceert nieuw retailconcept

Noodlijdende retailer Abercrombie & Fitch heeft de nummer één prioriteit om het imago van het merk te revolutionaliseren, te beginnen met het uitrollen van een nieuw retailconcept. Zeg maar gedag tegen de wolk aan parfum en het aantal decibel van de harde muziek, dat ruimte maakt voor een netter en meer allesomvattend imago om iedereen aan te spreken in hun twintig-jarige doelgroep.

Het bedrijf opent de eerste nieuwe winkel in Columbus, Ohio in de Verenigde Staten op 17 februari, doordrenkt met de ontwikkeling van het merk en de nieuwe creatieve visie. Voor het eerst in 15 jaar is het retailconcept aangepast. Er zullen zes andere winkels met hetzelfde concept volgen zodat het merk hopelijk een plek in de winkelstraten succesvol kan reclaimen.

De nieuwe winkel is ontworpen door MJ Sagan Architecture en bevat verschillende shop-in-shops voor denim en parfum, innovatieve paskamer-suites, klantvriendelijke kassa’s, omnichannel mogelijkheden en een gevel met het metalen logo van Abercrombie & Fitch uit begin 1900. “Het nieuwe Abercrombie & Fitch ontwerp laat een sterk merk zien met een rijke historie die zich blijft ontwikkelen,” zegt MJ Sagan. “Een samenhangend palette van materialen, een verbeterde collectie en huiselijke elementen versterken het persoonlijke, meer intieme aspect van de A&F shopping experience .”

Abercrombie & Fitch lanceert nieuw retailconcept

“Het is belangrijk dat onze winkels laten zien wat het merk vandaag de dag is, dus we hebben een nieuwe plek gecreëerd voor onze klanten die warm, uitnodigend, allesomvattend en open is,” zegt Stacia Anderson, brand president van Abercrombie & fitch en abercrombie kids.

In de winkel ligt de focus op ervaringsgerichte marketing en de collecties zullen getoond worden op een manier waardoor de klant geïnspireerd raakt en verschillende kledingcombinaties voor zich ziet. Mannequins begroeten als het ware de klanten op een elf meter lange catwalk wanneer ze de winkel binnenstap. “Het is heel lang en met opzet heel dramatisch,” zegt Andersen tegen WWD. “De reden waarom we dit gedaan hebben is zodat klanten verschillende manieren zien hoe ze items kunnen combineren.

De grote paskamers zullen een verademing zijn voor winkelend publiek dankzij meer privacy met een vriend of familie met knoppen voor het licht, muziek en een plek waar een mobiel opgeladen kan worden.

Beeld: Abercrombie & Fitch