Artikelen door Don-Alvin Adegeest
Oakley Capital neemt Smythson over
Smythson of Bond Street, de 137 jaar oude Britse leverancier van lederwaren en luxe papierwaren, begint een nieuw hoofdstuk in zijn rijke geschiedenis dankzij een investering van Oakley Capital. Deze stap plaatst Smythson binnen Oakley's toenemende focus op erfgoedgedreven, hoogwaardige lifestylemerken via het Iconic BrandCo-platform. De...
Businessbezig met laden...
Prada onder vuur in India om sandaalontwerp: Culturele toe-eigening?
Prada is in India bekritiseerd na de onthulling van een sandaalontwerp tijdens de Milan Fashion Week. Het ontwerp vertoont sterke gelijkenis met de traditionele Kolhapuri chappal, een handgemaakte leren slipper met oorsprong in het twaalfde-eeuwse Maharashtra. Afbeeldingen van het gevlochten leren schoeisel leidden tot verontwaardiging bij...
Modebezig met laden...
Debuut Jonathan Anderson bij Dior: subtiele rebellie en commerciële kennis
Jonathan Anderson betrad vrijdag het Dior-podium met de lastigste opdracht in de luxe mode: nieuw leven inblazen in een krachtpatser van 9,5 miljard euro, waarvan de groei begint te vertragen. De identiteit van de mannenmode van het merk is vervaagd sinds het Hedi Slimane-tijdperk aan het begin van het millennium. De veertigjarige Noord-Ier is...
ModeFeaturedbezig met laden...
Google koopt belang in Gentle Monster en richt zich op modieuze wearables
Google neemt een belang van vier procent in het Zuid-Koreaanse brillenmerk Gentle Monster. Dit markeert Google's meest modebewuste stap tot nu toe in de race naar smart glasses. De deal, ter waarde van ongeveer 107,3 miljoen euro, plaatst de techgigant naast Meta in de strijd om dominantie in de opkomende markt voor augmented reality...
Businessbezig met laden...
LVMH stelt nieuwe directeur aan voor vakmanschap en productie
LVMH verscherpt haar focus op de fundamenten van luxe, vakmanschap en productie met de benoeming van Ludovic Pauchard in een nieuw gecreëerde leidinggevende functie: Industrial and Craftsmanship Director. Deze stap markeert een beslissende verandering in de manier waarop 's werelds grootste luxegroep haar industriële ruggengraat ziet te midden...
Mensenbezig met laden...
Video: Prada heren SS26 biedt een rustgevend palet in een tijd van wereldwijde onrust
In Milaan zorgde Prada's lente/zomer 2026 herenmodeshow zondag voor een opmerkelijke wending, zowel qua kleur als qua filosofie. De collectie, getiteld A Change of Tone, verruilde de vertrouwde codes van het modehuis voor een vleugje luchtigheid en bood het publiek een tijdelijke adempauze in een wereld die steeds meer getekend wordt door...
Videobezig met laden...
River Island sluit 33 winkels in Verenigd Koninkrijk
De Britse modeketen River Island sluit 33 van zijn 230 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Honderden banen staan op de tocht. De herstructurering is een reactie op veranderend consumentengedrag en stijgende kosten. Zoals gemeld door de BBC, onderhandelt het bedrijf ook over huurverlagingen voor 71 andere locaties. De voorstellen komen...
Retailbezig met laden...
NikeSkims: Hoge verwachtingen, maar geen producten in zicht
In de mode-industrie, altijd op zoek naar de volgende succesvolle samenwerking, hebben weinig partnerships zoveel aandacht en verwachting gegenereerd als NikeSkims, de joint venture tussen sportkledinggigant Nike en Kim Kardashians miljardenmerk Skims. Ondanks de gedurfde belofte in februari om ‘de wereldwijde fitness- en activewear-industrie te...
Retailbezig met laden...
Kan een automan Kering redden? Luca de Meo stapt in de moeilijkste rol van de mode
Wanneer Luca de Meo deze september, slechts enkele dagen voor de Milan Fashion Week, aantreedt als CEO van Kering, is dat niet om een soepel draaiende machine bij te stellen. In plaats daarvan stapt de man die automerken als Renault en Fiat nieuw leven inblies, een mode-imperium in crisis binnen. De marktwaarde van Kering is sinds de piek in...
Business|Opinie Featuredbezig met laden...
Estée Lauder rouwt om het verlies van Leonard A. Lauder, oud-CEO en erevoorzitter
Leonard A. Lauder, de visionair die Estée Lauder Companies van een klein familiebedrijf uitbouwde tot een wereldwijd beautyimperium, is op 92-jarige leeftijd overleden. Lauder, afgestudeerd aan Wharton en voormalig marineofficier, trad in 1958 toe tot het familiebedrijf. Hij bekleedde functies als president, CEO en later erevoorzitter. Onder...
Mensenbezig met laden...