Artikelen door Don-Alvin Adegeest
Hoe tweedehandsmode de wereldwijde kledingmarkt verandert
De wereldwijde tweedehands kledingmarkt bevindt zich op een ongekend groeipad en zal naar verwachting 367 miljard dollar (omgerekend 338,33 miljard euro) bereiken tegen 2029, volgens het jaarlijkse Resale 2025 rapport van ThredUp. Deze sector groeit 2,7 keer sneller dan de bredere wereldwijde kledingindustrie, wat een aanzienlijke verschuiving...
BusinessFeaturedbezig met laden...
Hoe modemerken kunnen winnen in het tijdperk van eindeloos scrollen
De opkomst van korte content heeft het consumentengedrag fundamenteel veranderd en presenteert zowel uitdagingen als kansen voor modemerken die strijden om aandacht in een oververzadigd digitaal landschap. Cristiano Winckler van Somebody Digital deelt met FashionUnited hoe merken met deze realiteit kunnen omgaan en scrollgedrag in hun voordeel...
ModeFeaturedbezig met laden...
Waarom luxemerken benoemingen van designers uitstellen
Is zwijgen goud? Bestuurders bij luxe modehuizen lijken dat zeker te denken. Terwijl de topmaisons gedijen bij narratieve controle, onthullen de recente vertragingen in aankondigingen van nieuwe ontwerpers een industrie die worstelt met onzekerheid en herijking van merkidentiteit. Maar voor de industrie in het algemeen - en de consument - heeft...
Mode|OPINIE Featuredbezig met laden...
Demna's onverwachte stap naar Gucci: Een nieuw hoofdstuk voor het Italiaanse modehuis?
De schokkende aankondiging afgelopen donderdag van Demna's aanstelling bij Gucci was een modehuwelijk dat velen niet zagen aankomen. Na maanden van speculatie over wie Sabato De Sarno zou opvolgen - zou het Hedi Slimane zijn, die naar verluidt alvast onroerend goed in Milaan aan het bekijken was, of een andere 'nummer twee' die onder de radar...
Mensen|OPINIE Featuredbezig met laden...
Hudson's Bay vraagt uitstel van betaling aan in thuisland Canada
Hudson's Bay, de oudste retailer van Canada die ook jaren actief was in Nederland, heeft bescherming tegen schuldeisers aangevraagd om zijn activiteiten te herstructureren. De reden hiervoor is de toenemende financiële druk. De warenhuisketen, opgericht in 1670, noemt economische tegenwind, veranderingen in het winkelgedrag na de pandemie en...
Businessbezig met laden...
Haider Ackermanns debuut bij Tom Ford balanceert moderne sensualiteit met een respectvolle heruitvinding
Voor zijn langverwachte debuut als creatief directeur van Tom Ford koos Haider Ackermann voor een subtiele, atmosferische knipoog naar de oorsprong van het merk – hij reconstrueerde vakkundig de sfeer van de shows die zo kenmerkend waren voor meneer Fords eigen tijdperkbepalende presentaties. De ruimte was een studie in verleidelijke...
ModeFeaturedbezig met laden...
Nieuwe uitdagingen voor sportmodemerken nu groei vertraagt en gewoonten veranderen
Na enkele jaren van sterke prestaties komt de wereldwijde sportkleding- en sportartikelenindustrie in een periode van gematigde groei terecht. De jaarlijkse groei zal naar verwachting afnemen van 7 procent tussen 2021 en 2024 tot 6 procent tot 2029, aldus het rapport 'Sporting Goods 2025—The New Balancing Act' van McKinsey. Deze afvlakking – met...
Businessbezig met laden...
OTB Group benoemt Andrea Rosso tot duurzaamheidsambassadeur
OTB Group heeft Andrea Rosso benoemd tot duurzaamheidsambassadeur, waarmee de inzet voor duurzaamheid wordt benadrukt via de strategie “Be Responsible, Be Brave”. In zijn nieuwe rol zal Rosso zich richten op het uitbreiden van duurzaamheidsinitiatieven, zowel intern als extern, met als doel een verantwoorde mindset te integreren in het bedrijf...
Mensenbezig met laden...
Een nieuw hoofdstuk voor Calvin Klein met debuut Veronica Leoni
Zes jaar geleden stopte Calvin Klein met de productie van zijn high-end collectielijn, die onder zijn laatste iteratie onder leiding van de Belgische ontwerper Raf Simons de onhandige naam 205W39NYC droeg. Ondanks de avant-gardistische esthetiek en cultfollowing, vond de periode van Simons nooit volledig aansluiting bij het bredere Calvin...
Modebezig met laden...
Louis Vuitton gaat een decennialange samenwerking aan met Formule 1
De elitaire werelden van luxe en motorsport komen nu dichter bij elkaar, aangezien Louis Vuitton een tienjarige samenwerking met Formule 1 aankondigt. De samenwerking, die werd aangekondigd als onderdeel van LVMH’s bredere alliantie met Formule 1 die in oktober 2024 werd onthuld, plaatst het Franse luxemerk in het middelpunt van het...
Businessbezig met laden...