• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Adviesbureau McKinsey opent winkel in grootste winkelcentrum in VS

Adviesbureau McKinsey opent winkel in grootste winkelcentrum in VS

Door Don-Alvin Adegeest

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse adviesbureau McKinsey, dat veel Fortune 500 bedrijven adviseert, gaat een winkel voor ondergoed, sieraden en cosmetica openen in een Amerikaans winkelcentrum. Dat schrijft The Financial Times.

Het succes van de winkel zal afhankelijk zijn van verzamelde data, want de motivatie voor deze retailonderneming is om “de effectiviteit van nieuwe technologie die retailers en hun adviseurs gebruiken om hun winkels relevant te houden in het tijdperk van Amazon” te beoordelen, aldus The Financial Times.

De winkel zal gevestigd zijn in de Mall of America in de staat Minnesota, het grootste winkelcentrum in de Verenigde Staten. McKinsey zal de inzichten van klanten gebruiken om haar klanten te kunnen adviseren over de verschillende technologieën waarin geïnvesteerd moet worden.

Het initiatief wordt de “Modern Retail Collective” genoemd, en McKinsey zal allerlei soorten gegevens verzamelen over hoe klanten zich door de winkel bewegen, van welke producten ze aanraken en aanpassen, tot welke aankopen ze uiteindelijk doen. Veel klanten zullen zich wellicht niet bewust zijn van de manier waarop ze tijdens het winkelen nauwlettend worden gevolgd. Voor McKinsey is het doel om een formule te ontdekken die de winkelervaring kan optimaliseren met meer winst als gevolg.

McKinsey betaalt geen huur voor de ruimte, aldus CBS News, maar de opbrengst gaat direct naar de merken die meedoen aan het experiment: juwelier Kendra Scott, type: A Deodorant, Elevé Cosmetics en lingeriemerk ThirdLove.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk op FashionUnited.uk. Vertaling en bewerking door Wendela van den Broek.

Foto: Mall of America

Mall of America
McKinsey