Alibaba sluit deal met Zara voor verkoop in China

De Chinese e-commerce gigant Alibaba heeft exclusieve partnerovereenkomsten gesloten met meer dan twintig modemerken, waaronder Zara en Timberland. Het is de laatste stap om te concurreren met rivalen zoals JD.com, die vorige maand zelf een deal sloot met Taylor Swift om haar eerste kledinglijn te gaan verkopen.

Alibaba laat weten dat het platform Tmall het enige ‘derde’ verkooppunt van modemerken in China zal zijn. De nieuwe deals met internationale merken moeten de geloofwaardigheid daarvan vergroten.

Het bedrijf heeft eveneens bevestigd dat Tmall de uitbreiding met de bestaande modemerken gaat vergroten door meer producten toe te voegen. Inmiddels zijn er al meer dan 160 merken bij het platform aangesloten, waaronder Gap en Adidas.

President van Alibaba’s retail marketplaces Jeff Zhang laat weten: “Kleding is een van de belangrijkste productcategorieën op Tmall. We hebben een uitgebreide collectie merken op het platform, en het is noodzakelijk voor ons om de samenwerking te verdiepen zodat we samen op meer strategische manieren kunnen werken aan het succes binnen ons ecosysteem.”

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN