Consumenten kunnen sinds deze week op de Duitse website Amazon.de als voorkeurstaal voor het Nederlands kiezen. Volgens retailexperts is de volgende stap dat de Amerikaanse webgigant een volwaardig Nederlandse site lanceert. "We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen", aldus Ralf Kleber, Country Manager bij Amazon.de in het persbericht. "Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières."

Amazon is sinds 2014 in Nederland actief met de webshop Amazon.nl, maar het aanbod bleef de afgelopen twee jaar beperkt tot de verkoop van Kindle-boeken. Op de Duitse site biedt Amazon ook een keur aan andere producten aan waaronder kleding, schoenen en accessoires van merken als Esprit, Desigual en Comma.

Het Amerikaanse bedrijf is in Europa volop aan het testen met innovatieve bezorgmogelijkheden. Zo loopt in Groot Brittannië een test met bezorgdrones en werkt het bedrijf in Duitsland samen met Shell voor afhaalkluisjes bij benzinestations. In Berlijn kan Amazon inmiddels binnen twee uur thuis bezorgen bij de klant.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN