Amerikaanse Reformation lanceert internationale website

Reformation, het Amerikaanse duurzame merk, lanceert een internationale website. Vanaf vandaag is het merk in meer dan 200 landen wereldwijd te koop, ondersteunt de website meer dan 95 valuta’s en 150 betaalmethoden, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

Met de nieuwe website verbreed het merk het online bereik naar belangrijke internationale markten, aldus het bericht. Voor de website heeft Reformation samengewerkt met Global-e. Dankzij die samenwerking kan Reformation een verbeterde shopping ervaring bieden, gespecialiseerd op de vraag van de lokale markt en de behoeften van klanten daar.

Reformation was dankzij de pop-up shop van het Fashion for Good museum afgelopen januari voor het eerst te koop in Nederland. Met de internationale website van Reformation is het merk dat streeft naar transparantie en traceerbaarheid nu permanent verkrijgbaar in Nederland en België.

Beheersing van overproductie is mogelijk. Een voorbeeld is het Amerikaanse merk Reformation, wiens oprichter Yael Aflalo onlangs aan de Sunday Times vertelde dat het merk zichzelf als fast fashion bedrijf beschouwt, omdat het zich het door trends bepaalde model had eigen gemaakt met twee lanceringen per week, maar altijd in kleine hoeveelheden. Door het zo te doen vermijdt het bedrijf alle overtollige voorraad, omdat alles uitverkocht raakt. “De meeste bedrijven produceren te veel,” zegt Aflao. “Ze verkopen een zeker percentage van de voorraad tegen de volledige prijs en doen de rest in de uitverkoop. Dat doen wij niet. We verkopen bijna alles tegen de volledige prijs. We geven slechts korting op zo’n 10 procent van onze voorraad.” Lees hier meer.

Beeld: website Reformation

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN