Amerikaans kledingmerk Banana Republic start met haar eigen kleding verhuurservice. Dat heeft het bedrijf bekendgemaakt via een persbericht. De abonnementsdienst, genaamd Style Passport, zal vanaf september in Amerika beschikbaar zijn en klanten toegang bieden tot de gehele damesollectie. In de toekomst wil het bedrijf ook herenkleding toevoegen aan de verhuurservice.

De verhuurservice zal bestaan uit een innovatief platform waar klanten toegang krijgen tot de collecties van Banana Republic. "We zijn voortdurend in ontwikkeling met onze klant en ontmoeten haar waar ze aan het winkelen is. Style Passport zal de inkomsten doen stijgen en ons helpen om in contact te komen met jongere klanten die op een duurzame manier van onze collecties gebruik willen maken”, zegt Mark Breitbard, CEO en President van Banana Republic. "Met deze nieuwe service verzamelen we waardevolle inzichten van een zeer interactief klantenbestand dat kan worden gebruikt om toekomstige producten en ervaringen te ontwerpen.”

Het Style Passport wordt aangeboden voor 85 dollar (76,59 euro), waarmee klanten drie kledingstukken kunnen huren per maand. Tevens zit bij deze prijs ook de verzending, onbeperkte uitwisseling en een wasdienst inbegrepen. De abonnementendienst is een van de eerste stappen naar een meer duurzame insteek van Banana Republic maakt het bedrijf bekend in het persbericht.

Banana Republic is voor de abonnementenservice een samenwerking aangegaan met verhuur technologieplatform CaaStle. In het najaar zal het bedrijf ook een Pick Up in Store introduceren, waarmee klanten in staat worden gesteld om kleding die ze online hebben besteld in de winkel op te komen halen.

Banana Republic is een wereldwijd kleding- en accessoiresmerk opgericht in San Francisco en heeft 700 eigen en franchise winkels wereldwijd.

Steeds meer kledingmerken starten hun eigen kleding verhuurservice. Mei dit jaar kondigde onder andere Urban Outfitters al aan dat zij hun eigen verhuurservice Nuuly in de zomer zouden lanceren. In augustus maakte ook Nike bekend dat ze een abonnementsservice gaan opzetten voor hun kinderschoenen onder de naam Nike Adventure Club.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN