Binnenkijken in Adidas’ ‘meest digitale winkel ooit’
bezig met laden...
Adidas heeft in Londen de retail ervaring opnieuw vormgegeven. Het sportmerk heeft daar de ‘meest digitale Adidas winkel ooit’ geopend zo luidt het in het persbericht. Meer dan honderd digitale touchpoints zijn te vinden in de winkel waaronder interactieve spiegels in de paskamers en led-schermen die van ‘sfeer en doeleinde’ kunnen veranderen door middel van een klik op de knop.
Het nieuwe vlaggenschip van Adidas aan Oxford Street heeft de ‘meest digitale retail ervaring’ van het merk ooit. “Met onze nieuwe Adidas LDN winkel hebben we een ongeevenaarde ervaring voor onze klanten gemaakt, onze meest digitale winkel ooit, een hub van creativiteit en innovatie voor de stad en de beste uitdrukking van ons merk allemaal in een geweldige locatie,” aldus Roland Auschel, directielid van Adidas in het persbericht.
Adidas lanceert ‘meest digitale winkel ooit’
Shoppers kunnen bijvoorbeeld door middel van de app de ‘bring it to me’-functie van geolocatie items vinden in de winkel. Ze kunnen producten scannen, de voorraad checken, een maat aanvragen en een aankoop afrekenen. Ook kunnen klanten reminders in de app noteren voor releases van sneakers door middel van de ‘Hype Wall’ op de begane grond. De interactieve spiegels in de paskamers zorgen ervoor dat klanten extra informatie kunnen opvragen maar ook een verzoek voor een andere maat kunnen indienen zonder de paskamer te verlaten.
Daarnaast kunnen klanten een afspraak maken om hun sneakers schoon te laten maken, producten uitproberen in het Running lab en sport bh’s passen met advies van experts. Voor wie de maat van de kleding er net niet tussen zit, kan bij kleermakers in de winkel de items laten aanpassen.
Beeld: Adidas/ Adidas LDN