• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Black Friday: twee op de vijf Nederlanders koopt kleding

Black Friday: twee op de vijf Nederlanders koopt kleding

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Black Friday vindt volgende week weer plaats. Het koopjesfestijn overgewaaid uit Amerika is inmiddels bekend onder 95 procent van de Nederlanders, zo blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org. 40 procent van de ondervraagden is van plan om kleding te kopen op Black Friday.

Van de ondervraagden verwacht 74 procent gebruik te maken van Black Friday kortingen. Daarbij verwacht 53 procent dat winkels en webwinkels de hele week acties en aanbiedingen hebben. Het gros van de ondervraagden geeft aan pas op vrijdag aankopen te doen. “Consumenten kunnen wachten, maar ik verwacht dat veel webwinkels hun aanbiedingen zullen spreiden en niet zullen wachten met de beste aanbiedingen tot Black Friday, de vrijdag voor Sinterklaas,” aldus Richard van Welie, de onderzoeksredacteur van Thuiswinkel.org.

Naast de focus op de aankopen van kleding is ook een van de vijf kopers van plan consumentenelektronica te kopen, zo blijkt uit het onderzoek. In 2018 zorgde Black Friday voor een toename van 113 procent in de kledingomzet.

Black Friday