Blue Tomato opent eerste winkel in Nederland

Oostenrijks boardsportswear en lifestyle merk Blue Tomato neemt fysieke stappen in Nederland. Het merk breidt uit naar Nederland, zo kondigde financiële topman Christian Nitsche aan tijdens de Snowvention van het merk in Wenen.

De uitbreiding naar Nederland is de eerste stap buiten de Dach-regio voor het merk. Utrecht zal de eerste stad zijn waar het merk zich gaat vestigen. De items van Blue Tomato zijn volgens het merk daar populair, te merken aan de online orders die worden geplaatst bij retailers door de inwoners van de stad. Het merk vestigt zich an Voor Clarenburg 1-5 en heeft daar 250 vierkante meter tot de beschikking, zo vertelt het merk schriftelijk aan FashionUnited DE. "Het is de perfecte plek voor een super start in Nederland," aldus de woordvoerder. Blue Tomato past deze strategie eerder al toe in andere landen. Het merk opent eerst een online winkel en kijkt dan aan de hand van de online orders waar het een winkel wil vestigen.

“De uitbreiding van winkels is niet onze eerste prioriteit. Onze strategie is altijd om dingen sneller en makkelijker te maken voor onze klanten,” aldus CEO van Blue Tomato Adam Ellis tegen Textilwirtshaft. “Op basis van onze online verkoop, analyseren we wat een goede locatie is voor onze winkel.” Het merk bevestigt schriftelijk tegen FashionUnited DE dat het merk nog naar meer locaties in Nederland kijkt, maar zich voor nu focust op Utrecht.

Blue Tomato opent eerste winkel in Nederland

De webshop van Blue Tomato is op dit moment beschikbaar in 18 landen en 14 talen waaronder Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Nederlands, Grieks, Zweeds, Fins, Deens, Tsjechisch en Sloveens. Het merk heeft naast winkels in Duitsland ook vijf winkels in Zwitserland en 13 in Oostenrijk.

Beeld: blue-tomato.com
 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN