• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Brantano introduceert gepersonaliseerd stijladvies

Brantano introduceert gepersonaliseerd stijladvies

Door Natasja Admiraal

28 feb. 2019

Retail

Onder de naam Hellow.me biedt de webshop van Brantano voortaan ook gepersonaliseerd stijladvies aan. Het platform is een vertaling van Suitcase, een online curated shoppingconcept voor mannen dat in 2017 door moederbedrijf FNG werd overgenomen.

“Waar Suitcase zich uitsluitend richt op mannen met een high-end aanbod, hebben we het concept van Brantano wat breder getrokken”, vertelt Dieter Penninckx, CEO van FNG telefonisch aan FashionUnited. “De nieuwe webdienst is geavanceerder en richt zich zowel op vrouwen als op mannen. Het aanbod bestaat uit meer dan 250 merken in het midden- tot hoogsegment.”

Na registratie kunnen gebruikers producten selecteren die hen aanspreken. Op basis van hun profiel krijgen zij vervolgens stijladvies op maat. Dit wordt ondersteund door kunstmatige intelligentie. De geadviseerde stukken kunnen ze dan bestellen of komen passen in een fysieke winkel.

FNG verwacht dat het nieuwe online platform klanten 25 procent sneller naar de check-out zal brengen dan voorheen, meldt het bedrijf in een persbericht. Shoppers zullen hun aankoop vanaf nu ‘in gemiddeld negen clicks afronden in plaats van twaalf’. Alles schakelt vlotter en dat leidt tot een hogere conversie.

Uit tests door de retailer blijkt dat tweederde van de klanten ervoor kiest om naar de winkel te komen. Vandaar dat Brantano online shoppen combineert met offline service. Klanten die naar een boutik by brantano komen, kunnen ook daar beroep doen op een persoonlijke stijladviseur. Deze zomer staat de opening gepland van een nieuw Brantano-filiaal aan de Antwerpse Meir. Het is de eerste winkel die zo centraal gelegen is. Brantano heeft ook andere steden in het vizier.

Beelden: Brantano

Brantano
FNG
FNG Group
hellow.me
suitcase