(advertentie)
(advertentie)
C&A zet in op omnichannel

C&A heeft grote plannen voor de online activiteiten. De kledingketen is van plan om het aandeel van de online shop in de totale verkoop te verdrievoudigen tegen 2021. Dat zegt woordvoerster Mieke van Groningen tegen FashionUnited.

“C&A heeft de visie om tegen 2021 een volwaardige omnichannel retailer te zijn die haar klanten toestaat om te shoppen wanneer, waar en hoe ze maar willen. Bovendien geloven we er sterk in dat onze fysieke winkels alsook onze online shop hand in hand gaan en centraal staan in deze visie voor 2021,” aldus Van Groningen.

De webwinkel krijgt dit jaar al een make-over. De woordvoerster laat weten dat C&A ‘het aandeel van de online shop in onze totale verkoop verdrievoudigen tegen 2021’. Ook retail wordt aangepakt. Vorig jaar zijn er in België en Duitsland al zeven winkels geopend met het nieuwe winkelconcept.Van Groningen: “Een concept dat we door heel Europa zullen uitrollen in de komende jaren.”

Al eerder kondigde C&A aan om 1 miljard euro te gaan investeren om een 'robuste groei' te realiseren in 2021. Tegen die tijd moet 80 procent van de filialen vernieuwd zijn. Tegen het einde van 2017 is al eenderde van de winkels in een nieuw jasje gestoken. Winkels die niet goed presteren zullen gesloten worden, en mogelijk volgen er winkelopeningen op andere locaties.

“Wij zien en vinden dat winkels en online samengaan en om onze omni-channel visie voor 2021 te bereiken, investeren wij dan ook de komende jaren meer dan een miljard euro over heel Europa in de modernisering van winkels en aanbod. Het geld wordt gestoken in zaken als winkelbeleving, het online kanaal en de collectie,” zegt woordvoerster Van Groningen.

Beeld: C&A