Calvin Klein opent twee nieuwe multibrand lifestyle winkels

Calvin Klein zet haar zinnen steeds meer op globale uitbreiding, ditmaal met de opening van twee nieuwe multibrand lifestyle winkels in Düsseldorf en Shanghai. De winkels zijn voorzien van het nieuwste retailconcept van Calvin Klein, zo maakte het Amerikaanse label donderdag bekend.

De filialen, beiden flagshipstores, moeten de aanwezigheid van Calvin Klein in grote internationale steden verankeren. De winkel in Shanghai is 6.000 vierkante meter groot en is gevestigd in het Raffles City winkelcentrum. Het pand in Düsseldorf, gevestigd aan Königsallee Boulevard, beschikt over een winkeloppervlak van 3.500 vierkante meter. In beide vestigingen is bijna het complete aanbod van Calvin Klein beschikbaar, waaronder CK Calvin, Calvin Klein Jeans en Calvin Klein Performance.

“Onze nieuwe flagshipstores in Shanghai en Düsseldorf vertegenwoordigen Calvin Klein’s inzet voor een sterke consumentenervaring, technologische innovatie en een ongeëvenaard handelsmerk voor ons wereldwijde publiek.” Dat zegt CEO Steve Shiffman in een persbericht, eraan toevoegend: “Waar we ons blijven richten op de uitbreiding van Calvin Klein’s voetafdruk, is het ons doel de beste retailervaring over de hele wereld te brengen.”

Het nieuwe winkelconcept wordt gekenmerkt door een minimalistisch, modern interieur met lichte kleurrijke details en ‘weelderige materialen’. Naast grijs zijn kobalt blauw en zacht roze de kernkleuren van de inrichting. Ook worden digitale technologieën als interactieve video’s ingezet in de winkels om “consumenten de mogelijkheid te bieden actief deel te nemen aan de winkelervaring”.

Beeld: Calvin Klein

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN