Van de Nederlanders die in 2019 online een bestelling heeft geplaatst, heeft de helft klachten over het proces. Dit is een toename in 10 procent in vergelijking met 2015, zo blijkt uit de cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

De meest genoemde klacht is een te late levering, 34 procent van de ondervraagden geeft dit aan. Op de tweede plaats staan technische problemen, met een percentage van 14 procent in 2019. Het ontvangen van verkeerde of beschadigde goederen maakt met 13 procent de top drie van klachten af. Andere problemen bij online winkelen zijn het niet vinden van informatie over garantie, uiteindelijke kosten bleken hoger, geen diensten in Nederland of het indienen van een klacht was moeilijk. Geen levering of misbruik van creditcard wordt maar door drie procent van de 5.600 deelnemers aan het onderzoek aangegeven.

Uit de cijfers blijkt dat online shoppers voornamelijk kleding kopen, daarna reizen en vakanties gevolgd door kaartjes voor evenementen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN