De Utrechtse binnenstad trekt véél te weinig bezoekers, dit meldt De Telegraaf. Om meer mensen naar de Utrechtse binnenstad te trekken, zet Centrum Management Utrecht (CMU) de komende jaren extra in op marketing.

“Uit verschillende onderzoeken blijkt dat het rustiger is dan voor de crisis”, verklaart CMU-voorzitter Arjan Kleuver tegenover De Telegraaf. De voorzitter vervolgt: “De uitgaven dalen per bezoeker en het beschikbare aantal vierkante meters in het centrum neemt toe, helemaal als je Hoog Catharijne in aanmerking neemt. Ook landelijke trends, zoals het faillissement van Intertoys, bewijzen dat retailers het niet makkelijk hebben.”

Om leegstand in Utrecht te voorkomen, zal de stad meer bezoekers moeten aantrekken, zegt Kleuver. De stad wil vooral meer dagjesmensen naar het centrum trekken, want juist deze groep is volgens CMU belangrijk voor de groei van de stad. Er wordt daarom door de stad meer geld uitgetrokken voor marketing. Er staat al een landelijke en regionale campagne op de planning en wordt nagedacht over het aanbieden van meer combinatiepakketten van hotelovernachtingen, eetgelegenheden en museumbezoeken.

De Telegraaf schrijft dat de dalende populariteit tegenstrijdig is met andere geluiden die klinken in de stad. Actiegroepen en bekende Utrechters als Maarten van Rossem roepen juist dat het centrum overspoeld wordt door toeristen en Amsterdamse taferelen op de loer liggen.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN