Consumenten Benelux geven 38 procent meer uit aan luxesegment
bezig met laden...
Binnen de Benelux geven consumenten sinds 2015 38 procent meer uit aan het luxesegment van de kledingmarkt. Dat blijkt uit onderzoek van modeplatform Winkelstraat.nl, dat data van Financial Times, McKinsey & Company, Euromonitor en haar eigen e-commerce platform analyseerde.
In totaal gaven consumenten in de Benelux in 2017 2,7 miljard euro uit aan luxe merken - dit bedrag ligt ver boven het Europese gemiddelde. Vooral binnen het segment ‘affordable luxury’ namen de verkopen flink toe. Volgens Winkelstraat.nl komt dit doordat dit segment zich steeds beter weet te onderscheiden. De groei binnen deze groep wordt vooral aangedreven door de productcategorieën T-shirts, donsjassen, sneakers, parka’s en denim, aldus het onderzoek.
Winkelstraat.nl ziet het aantal bestellingen op het modeplatform toenemen. In 2017 verwerkte het platform 65 procent meer bestellingen dan het jaar ervoor. De gemiddelde orderwaarde steeg in het afgelopen jaar naar 176 euro (en 220 euro in het laatste kwartaal).
De luxe positionering van Winkelstraat.nl speelt volgens CEO Joost van der Veer een belangrijke rol in de snelle groei van het platform. Van der Veer: “Voor veel marktplaatsen die actief zijn op de Nederlandse markt is het lastig om premium tot luxe kleding succesvol te verkopen en een hoog gemiddeld bonbedrag te realiseren. Geloofwaardigheid is hier de key driver. Daadwerkelijk onderscheid in service en vooral aanbod is van groot belang.”
Over Winkelstraat
Winkelstraat.nl werd in 2012 opgericht door Joost van der Veer met als doel een marktplaats aan te bieden voor de kleine retailer. Het online modeplatform Winkelstraat.nl verkoopt op dit moment meer dan 600 premium- en luxe merken zoals Filling Pieces, Elisabetta Franchi, Moncler, Pierre Balmain. Patrizia Pepe, Just Cavalli en Versace Jeans. De kleding op Winkelstraat.nl komt uit exclusieve boetieks verspreid door heel Nederland en België.
Uit het archief: Winklestraat.nl: "We willen gezond groeien."