Designer Outlet Roermond kondigt grote uitbreiding aan

Designer Outlet Roermond gaat flink uitbreiden. In het tweede kwartaal van 2017 wordt ‘fase 4’ voltooid, waarbij er 11.500 vierkante meter vloeroppervlakte aan het outlet centrum wordt toegevoegd. Dat heeft de McArthurGlen Group, beheerder van de designer outlet, aangekondigd.

Tijdens fase 4 worden er 50 tot 60 nieuwe winkels geopend, ook komen er extra restaurants, cafés en andere eetgelegenheden bij. Daarmee groeit het aantal vierkante meters winkeloppervlak naar 46.700 vierkante meter, en is Designer Outlet Roermond naar eigen zeggen de grootste outlet in Noord-Europa. Na de opening zal de designer outlet bestaan uit 210 winkels. Er is 70 miljoen in het project geïnvesteerd, laat de McArthurGlen Group weten.

Designer Outlet Roermond kondigt grote uitbreiding aan

Pieter Van Voorst Vader, development director bij McArthurGlen, vertelt: “Deze uitbreiding is een echte mijlpaal voor het outlet centre en we zijn erg blij met de ontwikkeling van fase 4. Voor deze uitbreiding hebben we nauw samengewerkt met de gemeente en de regio, en we verwachten dat we in april 2017 de deuren kunnen openen.”

Designer Outlet Roermond breidt uit met 11.500 vierkante meter

Naast de uitbreiding wordt Designer Outlet Roermond ook gerenoveerd. “De façades van de gebouwen die nog dateren uit de tijd van de opening van de Designer Outlet Roermond krijgen een nieuwe, frisse look, de etalages worden voorzien van schilderijen, het trottoir wordt vernieuwd en winkels, zoals Nike en Puma, worden uitgebreid. Deze werkzaamheden zullen op tijd klaar zijn voor de opening van de nieuwe uitbreiding,” licht McArthurGlen Group toe.

Ook de infrastructuur en parkeergelegenheid worden herzien en gerenoveerd. Zodra de werkzaamheden zijn voltooid, zal het outlet centrum beschikken over 6.660 parkeerplaatsen voor bezoekers en medewerkers van de McArthurGlen Roermond Designer Outlet. Voor dit aanvullende project is 32,5 miljoen euro geïnvesteerd.

Designer Outlet Roermond kondigt grote uitbreiding aan

Marc Bauwens, general manager bij Designer Outlet Roermond: “Vanaf het allereerste begin van dit project hebben we intensief met deze partijen samengewerkt om de economische welvaart in dit gebied te verhogen. Daarnaast brengt 25 procent van onze bezoekers ook een bezoek aan de stad. Weer anderen maken er een dagje uit van en bezoeken een van de nabijgelegen toeristische trekpleisters, bijvoorbeeld de Maasplassen. Door de uitbreiding creëren we naar schatting 600 nieuwe banen die voornamelijk ingevuld zullen worden door mensen uit de regio zelf.”

Uitbreiding Roermond onderdeel van expansiestrategie McArthurGlen

McArthurGlen Group bezit 22 outlets in 9 landen: Nederland, België, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Frankrijk, Griekenland, het Verenigd Koninkrijk en Canada. Die centra zijn samen goed voor zeker 600.000 vierkante meter outlet ruimte. De centra presenteren de meest populaire merken in het luxe, design en high-street modesegment met aantrekkelijke kortingen, gedurende het hele jaar.

Designer Outlet Roermond kondigt grote uitbreiding aan

Het bedrijf liet eerder weten plannen te hebben voor de opening van nieuwe outlets. Zo laat McArthurGlen Group de eerste Designer Outlet in Zuid-Frankrijk bouwen (bij Aix en Provence en Marseille). Ook komen er centra in Malaga, Istanboel, Normandië, Remscheid (Bij Keulen en Düsseldorf) en Gent. Het bedrijf wil daarnaast 8 bestaande centra uitbreiden, waaronder de outlets in Wenen en Milaan, en nu dus Roermond.

Designer Outlet Roermond werd in het najaar van 2001 geopend en had destijds een oppervlakte van 19.000 vierkante meter. In 2005 en 2011 werd er al flink uitgebreid en inmiddels beslaat het outletcentrum al 35.200 vierkante meter. Er zijn meer dan 200 luxemerken gevestigd, waaronder Armani, Burberry, Escada, Sandro, SuperTrash en Superdry. De eigenaren verwachten dat het centrum in 2016 zeker 5,9 miljoen bezoekers zal trekken.

Beeld: Designer Outlet Roermond, Facebook Designer Outlet Roermond, McArthurGlen Group

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN