• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Dit is de eerste concept store van Matinique

Dit is de eerste concept store van Matinique

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Begin juni opende op de Amsterdamse Utrechtsestraat de eerste Matinique Concept Store in Nederland. Anders dan veel monobrand stores, biedt de winkel een mooie mix van mode, kunst en design. Randy Koetsier, eigenaar van de Matinique Concept Store, wilde al langer een winkel die hij op geheel eigen wijze kon gaan neerzetten. Dankzij het nieuwe moederbedrijf DK Company is Matinique een nieuwe weg ingeslagen en had het wel oren naar een nieuw concept, om het merk in Nederland weer op de kaart te zetten. FashionUnited presenteert: een interactief beeldverslag van het nieuwe retailconcept aan de Utrechtsestraat in Amsterdam.

Scroll met uw muis over de foto’s voor een toelichting van winkeleigenaar Randy Koetsier.

Dit is de eerste concept store van Matinique

Dit is de eerste concept store van Matinique

Dit is de eerste concept store van Matinique

Dit is de eerste concept store van Matinique

Dit is de eerste concept store van Matinique

Dit is de eerste concept store van Matinique

Matinique is sinds maart 2014 onderdeel van DK Company, dat ook de labels Inwear en Part Two onder zijn hoede heeft, evenals het merk Soaked in Luxury en het winkelconcept Companys van IC Companys. De overname van de drie labels werd gedaan voor een totaalbedrag van 50 miljoen kroon (6 miljoen euro) in cash en een aandelenpakket ter waarde van 126 miljoen kroon (16 miljoen euro), waarbij DK Company een minderheidsbelang van 10 procent verwierf in IC Companys.

In januari voegde DK Company ook de merken Culture, Pulz Jeans en Educe toe aan zijn portfolio, voor een bedrag van 60 miljoen Deense kroon (8 miljoen euro). In de komende jaren verwacht DK Company dat de jaaromzet dankzij de overnames zal stijgen naar 250 miljoen Deense kroon (33,5 miljoen euro).

Beeld: Matinique Concept Store

Matinique