• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • Dit is het nieuwe retailconcept van Zadig & Voltaire

Dit is het nieuwe retailconcept van Zadig & Voltaire

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more

Retail

Twee maanden na de lancering van de nieuwe website, introduceert Zadig & Voltaire een nieuw retailconcept in de Verenigde Staten. In augustus gaat de vijfde winkel van Zadig & Voltaire open in Los Angeles; het filiaal in West Hollywood is de eerste Amerikaanse winkel met nieuw retailconcept.

Hoe de winkel eruit ziet, zie je hieronder. Ga met je muis over de foto’s om aanvullende informatie te ontdekken over het winkelinterieur.

Dit is het nieuwe retailconcept van Zadig & Voltaire

Zadig & Voltaire werd opgericht in 1997 door Thierry Gillier, de kleinzoon van Andre Gillier, een van de grondleggers van Lacoste. Datzelfde jaar werd ook de eerste Zadig & Voltaire winkel geopend in thuisstad Parijs. In 2003 trad de Zweedse ontwerper Cecilia Bonstrom aan als creatief directeur. Bostom ontwikkelde de karakteristieke Zadig & Voltaire kledingstijl: een mix van rock 'n roll en bohemien. Typerende items van het merk zijn 'kapotte' T-shirts en cashmere- en zijdemix breisels.

Zadig & Voltaire wordt momenteel verkocht in dertig landen wereldwijd. In Nederland heeft het merk een select aantal verkooppunten. In de Amsterdamse PC Hooftstraat is een Zadig & Voltaire brandstore, en in de stad Den Haag. Zadig & Voltaire is ook te koop via de online shop Perfecly Basics.

Foto: Zadig & Voltaire

Zadig&Voltaire