• Home
  • Nieuws
  • Retail
  • E-commerce branche start campagne om ‘logistieke chaos’ feestdagen te voorkomen

E-commerce branche start campagne om ‘logistieke chaos’ feestdagen te voorkomen

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Retail

Pakketjes en cadeaus die te laat aankomen voor de feestdagen - daar zit natuurlijk niemand op te wachten. Om de drukte in goede banen te leiden start de Nederlandse e-commerce branche nu de campagne ‘Wees voorbereid - Bestel op Tijd’, zo meldt Thuiswinkel.org in een persbericht.

Dit jaar vallen diverse piekmomenten in de e-commerce vrij dicht op elkaar. Zo vallen Black Friday (29 november) en Cyber Monday (2 december) binnen een week voor Sinterklaas. “Het zal naar verwachting zorgen voor een zeer grote verkoop piek in slechts enkele dagen,” aldus het bericht. Rond dit piekmoment wordt normaal gesproken al twee keer zoveel pakketten als normaal verwerkt en bezorgd.

“De e-commerce branche kijkt altijd enorm uit naar de feestdagen en is vroeger dan ooit begonnen met de voorbereidingen. Webwinkels en vervoerders nemen maatregelen zoals het inzetten van extra mankracht. Zij zullen consumenten zo goed mogelijk informeren over wanneer zij hun pakketjes kunnen verwachten. De consument kan ook een handje helpen. Hoe eerder er besteld wordt, hoe meer spreiding en minder bezorg druk in enkele dagen,” aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van webwinkeliers, in het persbericht.

Door consumenten aan te moedigen vroeg aankopen te doen, hoopt Thuiswinkel.org dat ‘extra logistieke druk’ voorkomen wordt.

Black Friday
Cyber Monday
E-commerce
Sinterklaas
Thuiswinkel.org